معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:  بیماری های واگیردار دیگر جزو مشکلات جاری کشورمان نیست

تبریز(پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در همایش تجلیل از برگزیدگان جشنواره سفیران سلامت آذربایجان‌ شرقی که در سالن اجتماعات تالار اندیشه تبریز برگزار شد گفت: بیماری های واگیردار دیگر جزو مشکلات جاری کشورمان نیست، هر چند همسایگان ما، جزو مزاحمین همیشگی ما در حوزه سلامت هستند.

کد مطلب: ۸۱۷۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:  بیماری های واگیردار دیگر جزو مشکلات جاری کشورمان نیست

عباسعلی درستی در همایش تجلیل از برگزیدگان جشنواره سفیران سلامت آذربایجان‌ شرقی که در سالن اجتماعات تالار اندیشه تبریز برگزار شد، سلامتی را نعمتی بزرگ و ارزشمند برای بشر دانست و اظهار کرد: امروزه دیگر بیماری های واگیردار جزو چالش های جاری کشورهای توسعه یافته دنیا نیست اما این نوع بیماری ها هنوز هم در کشورهای در حال توسعه یافته قابل توجه بوده و این کشورها برای مقابله و کنترل این بیماری ها نیازمند برنامه ریزی منسجم هستند.

وی با بیان اینکه کشور ما یکی از کشورهای پیشرو در حوزه سلامت است، افزود: بر این اساس بیماری های واگیردار دیگر جزو مشکلات جاری کشورمان نیست، هر چند همسایگان ما، جزو مزاحمین همیشگی ما در حوزه سلامت هستند و بخاطر ارتباطاتی که با این کشورها داریم، همچنان با مشکلاتی در این زمینه روبرو هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیماری های غیرواگیر را مهمترین مشکل حوزه سلامت کشور دانست و در ادامه فرهنگ سازی و آموزش را راهکار مقابله و کنترل این نوع بیماری ها برشمرد.

وی تصریح کرد: حل مشکلات حوزه سلامت نیازمند همراهی تمامی سازمانهاست و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی یکی از سازمان های پیشرو در این حوزه می باشد و قطعا با بهره گیری از ظرفیت های عظیم آن خواهیم توانست بخش اعظمی از مشکلات حوزه سلامت استان را مرتفع سازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار