شماره‌ اردیبهشت‌ماه مجله‌ سینمایی «24» منتشر شد

تهران (پانا) - نود‌و‌هشتمین شماره‌ ماهنامه‌ سینمایی «همشهری 24» همراه با گفت‌وگوهایی با محسن تنابنده، بهروز افخمی و پژمان جمشیدی، گزارشی اختصاصی از مسترکلاس امیر نادری در فرانسه و پرونده‌‌‌هایی مفصل درباره‌ فیلم‌های اکران نوروزی و کارنامه‌ی بازیگری دنیل دی‌لوئیس منتشر شد.

کد مطلب: ۸۱۷۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
شماره‌ اردیبهشت‌ماه مجله‌ سینمایی «24» منتشر شد

در بخش روی پرده‌ سینمای ایران نقدهایی درباره‌ فیلم‌های «به وقت شام»، «لاتاری»، «مصادره»، «پاپ»، «لونه‌ی زنبور»، «خرگیوش» و «فراری» به قلم منتقدانی هم‌چون مهرزاد دانش، جواد طوسی، خسرو نقیبی، پوریا ذوالفقاری، نوید پورمحمدرضا و ... منتشر شده است. همچنین در این بخش بهروز افخمی و آرش خوش‌خو درباره‌ی «لاتاری» مناظره کرده‌اند و سیدهادی اسلامی جزئیات طراحی تا اجرای جلوه‌های بصری «به وقت شام» را روایت کرده است. گفت‌وگو با پژمان جمشیدی و گزارشی از فرآیند تولید «فیلشاه» از دیگر مطالب این بخش هستند. مطلب پایانی سینمای ایران هم به گفت‌وگوی بلند نیما حسنی‌نسب با محسن تنابنده اختصاص دارد. گفت‌وگویی خواندنی از دوران کودکی و نوجوانی تنابنده تا سریال «پایتخت» و فیلم «فِراری».

در بخش سینمای دنیا شماره‌ اردیبهشت مجله‌ «24» دو پرونده‌ برای دو چهره‌ سینمایی تدارک دیده شده است. پرونده‌ «بازیگر ماه» این شماره به کارنامه‌ بازیگری دنیل دی‌لوئیس اختصاص دارد که در آن یادداشتی به قلم نوید پورمحمدرضا، گفت‌وگویی با این بازیگر تحسین‌شده و تحلیل شخصیت او در فیلم «رشته‌ خیال» منتشر شده است. در پرونده‌ «فیلمساز ماه» هم کارنامه‌ فیلمسازی مارتین مک‌دانا به بهانه‌ی فیلم «سه بیلبورد بیرون ایبینگ، میزوری» بررسی شده است. گفت‌وگو با مک‌دانا، بررسی فیلم‌ها و نقاط عطف زندگی او و مرور نقاط قوت نمایشنامه‌های مک‌دانا به قلم حسین عیدی‌زاده از مطالب این پرونده هستند.

در بخش گزارش سینمای دنیا هم گزارشی اختصاصی از حرف‌های جذاب و خواندنی امیر نادری در مرکز ژرژ پمپیدوی پاریس منتشر شده است که نادری در آن داستان زندگی خودش و عشق به سینما از روزهای کودکی تا فیلم‌های اخیر و ایده‌ی فیلم آینده‌اش گفته است.

در بخش روی پرده‌ سینمای دنیا نیز سیدجواد رسولی یادداشت‌هایی درباره‌ی سه فیلم «بازیکن شماره‌ی یک آماده»، «مهاجم مقبره» و «حاشیه‌ی اقیانوس آرام: طغیان» نوشته است. گفت‌وگویی بلند با آرون سورکین به بهانه‌ی اکران «بازی مالی» از مطالب دیگر این بخش است.

در بخش سریال ماه، پرونده‌ای کوچک درباره‌ی سریال «مک‌مافیا» با یادداشتی از یحیی نطنزی درباره‌ی ویژگی‌های سریال و گفت‌وگوهایی با حسین امینی و جیمز نورتون درباره‌ کارگردانی و بازیگری در «مک‌مافیا» منتشر شده است.

معرفی تازه‌ترین کتاب‌ها حوزه‌ سینما و گفت‌وگو با سعید عقیقی درباره‌ کتاب «رازهای جدایی؛ سینمای اصغر فرهادی» پایان‌بخش این شماره‌ی «24» است.

ماهنامه‌ سینمایی «همشهری 24» ابتدای هر ماه منتشر و توزیع می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار