مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم مطرح کرد؛

لزوم هوشیاری در برابر حملات سایبری دشمن در ایام نیمه شعبان

پانا (قم)- مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم گفت: باید در زمینه حمله سایبری دشمن به نهادهای استان هوشیار باشیم.

کد مطلب: ۸۱۷۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم هوشیاری در برابر حملات سایبری دشمن در ایام نیمه شعبان

مهدی متقیان ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران با اشاره به ضرورت هوشیاری در برابر حمله سایبری به نهادهای شهر قم اظهار کرد: با توجه به مخابره خبر از ایام نیمه شعبان از شهر قم، احتمال حمله وجود دارد و باید هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: در بین کارهای روتین، تهدیدات نوین به وجود می‌آید و در صورت قطع سیستم‌های ارتباطی شایعه تولید خواهد شد، چند هفته پیش حملات سایبری به کل دنیا انجام شد، با وجود تذکرات، اما برخی از مدیران به آن توجه نکردند و مشکلاتی به وجود آمد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم افزود: جزو وظایف ذاتی دستگاه‌های اجرایی، مقابله با بیوتروریسم است و امیدوارم با پایش صورت گرفته شاهد تهدیدی در این زمینه نباشیم، بیوتروریسم یک حوزه تخصصی است و باید به دنبال ایجاد مرکز تخصصی در این زمینه در قم باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص بحث تهدیدات بیوتروریسم تذکرات لازم به دستگاه‌های خدمات رسان، درمانی و انتظامی داده شده است و بحث مقابله با این تهدیدات در شرح وظایف آن‌ها وجود دارد.

*لغو مرخصی مدیران در ایام نیمه شعبان

یونس عالی پور در ادامه این جلسه با اشاره به لغو مرخصی مدیران استان قم در ایام نیمه شعبان اظهار کرد: براساس ابلاغ استاندار، تمام مرخصی‌های مدیران در این ایام لغو شده است و آن‌ها باید به خدمت گذاری به زائرین بپردازند.

وی ادامه داد: باید برخی از نهادهای استان قم همچون آموزش وپرورش و اوقاف همکاری لازم را در زمینه تامین فرش برای مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان به صورت موقت داشته باشند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: از مدیران ملی دعوت می‌شود تا در ایام نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار