نامه جنیدی به لاریجانی درباره کنوانسیون پالرمو: اشکالات ترجمه خارج از حوزه مسئولیت دولت به وجود آمد

تهران (پانا) - معاون حقوقی رئیس جمهوری در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ایرادات وارد شده به ترجمه کنوانسیون پالرمو خارج از حوزه مسئولیت دولت ایجاد شده است.

کد مطلب: ۸۱۷۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نامه جنیدی به لاریجانی درباره کنوانسیون پالرمو: اشکالات ترجمه خارج از حوزه مسئولیت دولت به وجود آمد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص شبهات پیش‌آمده درمورد ترجمه کنوانسیون پالرمو، اعلام کرد که «ایرادات شورای نگهبان نسبت به ترجمه کنوانسیون، در متن لایحه ارسالی از سوی آقای رئیس‌جمهوری به مجلس محترم شورای اسلامی وجود ندارد و متن ارسالی دولت متضمن یک ترجمه دقیق و صحیح از زبان اصلی به زبان فارسی است.»

در ادامه این نامه آمده است:‌ «این اشکالات در فرآیندهای بعدی و پس از خروج لایحه از حوزه مسئولیت دولت به وجود آمده است. با این وصف، اشکالات به سادگی و از طریق تعامل کارشناسی قابل حل است و جنبه سیاسی دادن به موضوع با توجه به اینکه بسیاری از موارد احتمالاً در مرحله تایپ مجدد بوجود آمده، موجه نیست.»

کنوانسیون پالرمو کنوانسیون سازمان ملل متحد معاهده‌ای درباره مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی است. لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو در جلسه چهارشنبه، 4 بهمن ماه 1396، در مجلس تصویب شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار