معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان : قدرشناسی از معلمان وظیفه تک تک آحاد جامعه است

سنندج (پانا) - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان در نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان، قدرشناسی از معلمان را وظیفه تک تک آحاد جامعه عنوان کرد .

کد مطلب: ۸۱۷۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان :  قدرشناسی از معلمان وظیفه تک تک آحاد جامعه است

حسین خوش اقبال معاون سیاسی استاندار کردستان صبح امروز در اولین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال 97 که با هدف بررسی برنامه های هفته معلم برگزار شد با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری ، گفت : قدرشناسی از معلمان وظیفه تک تک آحاد جامعه است .

وی با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری کیفی برنامه های این هفته گفت : روز معلم ، روز قدرشناسی از مقام علم و معلمان است که در جامعه نقش آفرین هستند و حضور ما مسئولین در این نشست ، نتیجه تعلیم و تربیت و تلاش معلمان است .

خوش اقبال با بیان اینکه باید با هماهنگی در سطح استان و اقدامات در خور ، قدرشناسی خوبی از معلمان و زحمات آنان داشته باشیم ، بر اجرای برنامه های نوآورانه و خلاق تاکید و تصریح کرد : جایگاه و نقش معلم باید در جامعه برجسته تر شود .

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان خواستار طرح برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در نشست شورای اداری استان و جلب مشارکت و همراهی کلیه مسئولین و دست اندرکاران شد و گفت : باید برنامه های هفته معلم امسال از سال گذشته متفاوت تر باشد و حضور مسئولین در مدارس باعث قدرشناسی از جایگاه علم و فرهنگی خواهد شد .

وی در ادامه با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش گفت : اگر آموزش و پرورش درست شود بخش عمده جامعه نیز اصلاح خواهد شد و همه باید در این راستا به آموزش و پرورش کمک کنند .

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات و تلاش های آموزش و پرورش کردستان در اجرای برنامه های ستاد اسکان نوروزی و پذیرش و اسکان میهمانان فرهنگی تشکر کرد و کمک سایر دستگاه ها در این خصوص را شایسته تجلیل دانست .

وی با بیان اینکه امسال در نوروز برنامه های خوبی برای اسکان و جشن های نوروزی برگزار شد ، از رشد میزان مسافران نوروزی خبر داد و گفت : ضرورت دارد بعد از برگزاری هر مراسم و برنامه ای نشستی به منظور بررسی مسائل و مشکلات و نقاط قوت و ضعف برگزار شود .

وی هم چنین از اقدامات آموزش و پرورش استثنایی استان در اجرای فعالیت این حوزه و برنامه های سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان تشکر کرد و خواستار بکارگیری و توجه به نتایج سنجش در طول سال تحصیلی شد .

حسین خوشا اقبال در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه راه کار های عملی برای کاربردی کردن جلسات شورای آموزش و پرورش استان پرداخت و با تاکید بر پیگیری مصوبات و ارسال به موقع دستور کار جلسه برای آگاهی اعضا و حضور با مطالعه در نشست ها ، خواستار تدوین برنامه یکساله شورا با نظر خواهی از اعضا و تدوین چارچوب عمل برای پیگیری آن شد .

وی تشکیل کمیته فرعی علمی ، دعوت از صاحب نظران و افراد مطلع برای حضور در جلسات ، ارائه برنامه های شورا به عنوان هدف و برنامه ملی ، فعال نمودن دبیرخانه شورا در استان و شهرستان ، شناسایی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش با بهره گیری از روش های علمی ، تعیین وضعیت موجود استان و فاصله آن با وضعیت مطلوب ، تبدیل نیازها به اهداف برای پیگیری و اولویت بندی اهداف بر اساس امکانات و محدودیت ها و تدوین برنامه و اقدامات بر اساس اهداف تهدوین شده را از مهم ترین برنامه های پیشنهادی عنوان کرد .

خوش اقبال در پایان بر بهره گیری از امکانات صدا و سیمای برای پوشش خبری برنامه های آموزش و پرورش ، خصوصا برنامه های هفته معلم تاکید کرد و از خبرنگاران نیز خواست برنامه های این هفته را برجسته تر کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار