ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی از امروز آغاز شد

تهران (پانا) - معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کردکه سامانه فروش اینترنتی کتب درسی از امروز فعال شده است.

کد مطلب: ۸۱۷۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی از امروز آغاز شد

حسین طلایی زواره در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال نیز مانند گذشته براساس تجارب درباره فروش اینترنتی کتب درسی سامانه‌ای را راه‌اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه این سامانه امروز برای تمام دانش‌آموزان دوم تا ششم فعال شده است، افزود: دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه irtextbook.com و وارد کردن کد دانش‌آموزی و شماره سریال شناسنامه ثبت سفارش کتاب خود را انجام دهند.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان پایه‌های ۱۱ و ۱۲ شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش و رشته معارف نیز می‌توانند در این سامانه وارد شوند و از ۲۰ اردیبهشت با فعال شدن سامانه ثبت سفارش کنند.

طلایی زواره گفت: دو نوع ثبت سفارش برای کتب درسی داریم؛ در ثبت سفارش گروهی دانش‌آموزان به اینترنت دسترسی ندارند و در مدارس از طریق مدرسه ثبت‌نام گروهی می‌کنند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: در روش ثبت سفارش انفرادی دانش‌آموزان و اولیا مستقیم وارد سامانه می‌شوند و ثبت سفارش خود را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: امسال کتاب‌های نونگاشت و جدیدالتالیفی را به تمام مدارس ارسال می‌کنیم که در مدرسه مورد استفاده قرار گیرند.

طلایی زواره با اشاره به اینکه امسال کاهش نرخ رشد قیمت داشتیم تصریح کرد: کتب درسی سالانه ۷ تا ۸ درصد رشد قیمت دارند که امسال با تدابیر اتخادشده قیمت پشت جلد کتب درسی کمتر از ۲ درصد افزایش قیمت دارند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اضافه کرد: برای اطلاع از قیمت کتاب با ورود به سامانه از طریق پیامک، قیمت‌های هر کتاب و کد رهگیری در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوال پانا مبنی بر اینکه آیا امسال کتاب‌های شاخه فنی و حرفه‌ای هم جدیدالتالیف است، گفت: کتب درسی پایه ۱۲ نونگاشت است و برخی مطالب کتاب‌علی درسی پایه ۱۱ نیز اصلاح جزیی دارد.

طلایی زواره از آماده شدن کتاب‌های درسی پایه دوازدهم خبر داد و اعلام کرد که تولید محتوای این کتاب‌ها به پایان رسیده است و در حال آماده‌سازی هستند.


وی در پاسخ به سوال پانا درباره علت تاخیر در آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سامانه گفت: سامانه قرار بود ۲۰ فروردین شروع به کار کند اما باید از سامانه سناد وب سرویس می‌گرفت و زیرساخت آماده می‌شد که به دلیل به روز رسانی سامانه این تاخیر اتفاق افتاد.

طلایی زواره کمترین قیمت کتاب‌ها را در دوره ابتدایی عنوان کرد که قیمت پشت جلد کتب درسی در پایه اول ابتدایی ۱۴۴۰۰ تومان، پایه دوم ۱۵۶۰۰، پایه سوم ۲۰۳۰۰، پایه چهارم ۲۰۴۰۰، پایه پنجم ۲۰۹۰۰ و پایه ششم۲۴۷۰۰ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار