رییس پژوهشکده پولی و بانکی اعلام کرد

مدیریت ۸۷ میلیارد دلار منابع مالی ایران پس از برجام

تهران (پانا) - به گفته رییس پژوهشکده پولی و بانکی بعد از برجام ۸۷ میلیارد دلار منابع مالی ایران مدیریت شده که دستاورد خوبی بوده هرچند توقع ما بیش از این است.

کد مطلب: ۸۱۷۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت ۸۷ میلیارد دلار منابع مالی ایران پس از برجام

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، علی دیواندری صبح امروز در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا، اظهار امیدواری کرد که این همایش در حوزه توسعه همکاری‌ها بین ایران و اروپا با توجه به اینکه اروپا شریک بزرگ تجاری ایران است، منجر به یافتن راهکارهایی برای حل مشکلات و موانع پیش رو شود.

وی افزود: این همایش معمولاً هر سال نوامبر در فرانکفورت با همکاری گروه مالی که سازماندهی این کار را انجام می‌دهند و اردیبهشت ماه هر سال در ایران با مسئولیت پژوهشکده پولی و بانکی برگزار می‌شود.

دیواندری ادامه داد: در سه سال گذشته پنج همایش برگزار شده که حدود ۶۰۰۰ نفر در این همایش‌ها شرکت داشتند و ۳۷ سخنرانی کلیدی و ۳۷ جلسه فنی و تخصصی در این زمینه برگزار شده است. همچنین ۲۳ پنل تخصصی و فنی حول محور مباحث ایران و اروپا در ۵ همایش قبلی برگزار شده است.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به برگزاری ۱۲ کارگاه تخصصی در این همایش ‌ها، گفت: رایزنی‌ها و جلسات دوجانبه انجام شده و ارتباطات گسترش خوبی در این زمینه داشته‌اند.

دیواندری تاکید کرد: بخش نظارت بانک مرکزی ایران٬ بخش نظارت بانک‌های مرکزی اروپا در همایش‌های قبلی حضور جدی داشته‌اند و بانک‌ها و شرکت‌های خدمات مالی در ایران و اروپا و شرکت‌های برتر بین‌المللی در زمینه مشاوره امور مالی و بانکی در این همایش شرکت داشتند.

دیواندری در ادامه سخنرانی خود در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا، گفت: با وجود آنکه دو سال از برجام می‌گذرد وهمچنان مشکلاتی در اتصال بانک‌های ایران با نظام بانکی بین‌المللی وجود دارد، اما موفقیت‌های بزرگی نیز حاصل شده است.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه، شرایط امروز نظام بانکی ایران قابل مقایسه با قبل از برجام نیست، اظهار داشت: نظام بانکی ایران در دوره تحریم با محدودیت‌های جدی روبه رو بود؛ بعد از برجام گشایش‌های خوبی انجام شد گرچه توقع و انتظار مسئولین ایران برطرف نشده است.

وی اعلام کرد: بعد از برجام حدود ۸۳۵ رابطه کارگزاری با ۲۷۸ بانک خارجی برقرار شده در حالی که قبل از برجام تعداد روابط کارگزاری بسیار محدود بود و تنها ۵ تا ۶ بانک حاضر به همکاری با ایران بودند.

دیواندری اعلام کرد: در طول دو و نیم سال گذشته ۳۸ هزار و ۴۰۹ ال سی توسط نظام بانکی ایران باز شده و بیش از ۱۵۰ هزار تراکنش بانکی با ارقام قابل توجه انجام شده است.

دبیر ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا ادامه داد: بعد از برجام ۸۷ میلیارد دلار منابع مالی ایران مدیریت شده که دستاورد خوبی بوده هرچند توقع ما بیش از این بوده است.

وی سپس محورهای ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا را برشمرد و گفت: هدف ما این است که امروز بدانیم بعد از برجام در کجا قرار داریم؛ نقش ایران در جامعه جهانی و مدیریت تطبیق مدرن و بحث های تطابق که از مشکلات جدی بانک‌های ایرانی است نیز در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دیواندری خاطرنشان کرد: عوامل موثر در ریسک جامع بانک‌ها و همکاری‌های جامع اقتصادی ایران و اروپا و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران از دیگر موضوعات کلیدی این همایش است.

وی ابراز امیدواری کرد با بحث‌هایی که در این همایش مطرح شده و جلسات حاشیه‌ای آن به دستیابی به اهداف این همایش کمک کرده و در همایش هفتم که قرار است در فرانکفورت برگزار شود، همه بخش‌های اقتصادی ایران حضور داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار