افتتاح 18 نمایشگاه معرفی مشاغل در شهرستان ها و مناطق استان بوشهر

بوشهر ( پانا ) رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان بوشهر از برپایی 18 نمایشگاه معرفی مشاغل در شهرستان ها و مناطق استان و یک نمایشگاه استانی خبر داد .

کد مطلب: ۸۱۶۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح  18 نمایشگاه معرفی مشاغل در شهرستان ها و مناطق استان بوشهر

علیرضا ریزی گفت : با تلاش مشاوران و مدیران مدارس 18 نمایشگاه معرفی مشاغل در شهرستان ها و مناطق استان و یک نمایشگاه استانی در بوشهر افتتاح شد .

ریزی افزود : مشاوران تحصیلی و تربیتی مدارس با در نظر گرفتن تقویم اجرایی و تفاهم نامه های استانی ضمن ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره ای مطلوب و آگاهی بخشی صحیح، تمام تلاش خود را بکار می گیرند و با استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود در شهرستانها و مناطق دانش آموزان علاقمند به مشاغل فنی را با در نظر گرفتن نتایج آزمون های مشاوره ای آنها به سمت رشته های فنی حرفه ای و کاردانش هدایت کنند.

علیرضا ریزی ادامه داد: تمهید مقدمات لازم جهت بازدید دانش آموزان از دانشگاه های سطح استان، صنایع نفت و گاز، نیروگاه اتمی، مشاغل دریایی و هنرستان های سایر استان ها و همچنین نمایشگاه های شغلی در مدارس برای آشنایی و به منظور پرورش و ایجاد احساس مسئولیت و تعهد نسبت به تامین نیازهای جامعه ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: حضور کارآفرینان برجسته و موفق، استادان دانشگاه ها، صاحبان حرف مختلف در مدارس و نمایشگاه های هفته معرفی مشاغل میزان آگاهی و اطلاعات دانش آموزان در خصوص شناخت رشته ها و آینده شغلی آنها افزایش خواهد داد.

ریزی خاطر نشان کرد : مشاوران مدارس متوسطه سالانه به صورت فرآیندی با اجرای کارگاه های تخصصی تحصیلی و کنکور تغییرات و شرایط انتخاب رشته های تحصیلی- شغلی جدید را برای دانش آموزان تبیین می کنند.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح نمود : تهیه نیمرخ تحصیلی- شغلی دانش آموزان بر اساس نتایج آزمون های توانایی (استعداد) و رغبت سنج می تواند در انتخاب رشته تحصیلی و آینده شغلی دانش آموزان بسیار موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار