هنر نقش موثری در بهبود بیماری و زندگی سالم دارد

نیشابور (پانا )- رئیس کلان منطقه نهم آمایش آموزش عالی سلامت کشور ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر زیبا، تاریخی، علمی و فرهنگی نیشابور اذعان کرد: مقوله هنر و سلامت در زندگی بشرتأثیر بسزایی داشته و دارد

کد مطلب: ۸۱۶۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
هنر نقش موثری  در بهبود بیماری و زندگی سالم دارد

محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس کلان منطقه نهم آمایش آموزش عالی سلامت کشور ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر زیبا، تاریخی، علمی و فرهنگی نیشابور اذعان کرد: مقوله هنر و سلامت در زندگی بشرتأثیر بسزایی داشته و دارد و بحث اجتماعی کردن سلامت، یکی از اقدامات مؤثر وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که باعث هدایت همه آحاد جامعه به سوی حوزه سلامت می شود.
وی ادامه داد: از دیگر طرح های وزیر بهداشت، طرح تحول سلامت و طرح تحول و نوآوری در نظام آموزشی است و برای مشارکت همه دانشگاه ها مأموریت های ویژه ای به کلان منطقه ها واگذار شد که مأموریت هنر و سلامت به دانشکده علوم پزشکی نیشابور واگذار شد.
این مقام مسئول افزود : در تحقیقات علمی ثابت شده که هنر می تواند در بهبود بیماری و بهبود زندگی مؤثر باشد و در گذشته این دو مقوله به موازات هم حرکت می کردند.
محمد رضا دارابی تصریح کرد: در گذشته بحث بیماری های واگیردار مطرح بود و هنر تأثیری چندانی بر آن ها نداشت ولی در دهه های اخیر بیماری های غیرواگیردار به علت تغییر سبک زندگی، چاقی، فشارخون، افسردگی زمینه ساز بیماری های زیادی است مانند بیماری های تنفس، روانی و سرطان، دیابت که زندگی بشر را تهدید می کند و یکی از مقوله هایی که می تواند تأثیرگذار باشد هنر است.
رئیس کلان منطقه آمایش اموزش سلامت کشور ادامه داد: ترس از بیماری از خود بیماری بدتر است و هنر می تواند تاثیر شگرفی بر استرس، ترس و ... داشته باشد.
وی گفت: موسیقی، حرکات نمایشی، هنرهای ترسیمی و تجسمی، ادبیات، کتاب، هنرهای نمایشی، می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی مؤثر باشد.
دارابی در پایان گفت: آرامش سنگ بنای بهبودی است و هنر می تواند در خدمت سلامت باشد و تلفیق این امر می تواند نقش زیادی در بهبود زندگی داشته باشد و امیدوار هستیم ، ارگان های دولتی، رسانه های ملی و اجتماعی نقش برجسته ایی در ارتقای هنر و سلامت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار