رئیس جمهور:

اخلاق زیبای تبریزیها و زبان خوش ترکی، بهترین دلیل جذب گردشگر

تبریز(پانا)- رئیس جمهور گفت: جاذبه گردشگری تبریز قبل از شهر و آثار باستانی آن، اخلاق زیبا و شیرین‌سخنی مردم این دیار است.

کد مطلب: ۸۱۶۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
اخلاق زیبای تبریزیها و زبان خوش ترکی، بهترین دلیل جذب گردشگر


رئیس جمهور در افتتاح رسمی تبریز ۲۰۱۸ در سالن همایش‌های بین‌المللی تبریز این رویدادرا به مردم آذربایجان و مردم غیور تبریز تبریک گفت.
وی با اشاره به وزرای گردشگری سازمان همکاری‌های اسلامی که با ذوق خود تبریز را به عنوان گردشگری برگزیدند و انتخاب کردند،‌ افزود: به تمام حضار و میهمانان خوش‌آمد می‌گویم امیدوارم در این ماه شعبان سیر در آفاق و سیر در سرزمین سیر در انفس نیز باشد.

از خداوند می‌خواهیم ماه رجب و شعبان برای ما مبارک قرار دا ه و وسیله برای استقبال درست و آماده شدن برای ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان که ماه عبادت،‌قران است به ویژه در این فراز از خدا خواستهمی‌شود برای حفظ زبان و نگاه

اگر گویش و زبان و نگاه ما به حامعه و انسان و بشریت سخن درست و نگاه صحیح باشد دنیا عوض می‌شود.

همه مشکلات که با آن مواجه هستیم به خاطر نگاه ناصحیح به جهان و انسان و تعبیر و موضع‌گیری و سخن ناصحیح است.

امروز شما به کشور در منطقه بنگرید و این همه مصیبت منطقه را بنگرید مانند یمن مجروح و عراق با آلام درد و سوریه ویران و مشکلات شمال افریقا و ظلم و کشتار صهیونیست‌ها نسبت به مردم فلسطین را ببینید متوجه این دید غلط می ‌شوید چراکه فکر میکنند این سرزمین باید با اراده انها باشد و برای خاورمیانه کاخ سفید تصمیم گیرد و یک رژیم غاصب بر همه کشورهای منطقه مسلط شود و همه ذخایر را به یغما ببرند.

چشم طمع دشمن به کجا است آیا به حساب صدها میلیاردی برخی کشور عربی است و یا طمع حساب پرپول و طلای سیاه در این منطقه عقل را از دشمن ربوده است.

هر روز سخنی می‌گویید که در شان عموم نیست و به صراحت می‌گویید ما می مانیم و یا نمی مانیم آن هم با پول دیگران است

ارتش شما به دنبال دوشیدن است و پول بدهید ما می مانیم ندهید نمی مانیم.

ملت عربستان حافظ عربستان است و حافظ منطقه خودشان هستند و ادعا نکنند که ما حافظ امنیت هستیم و اگر نباشیم امنیت نیست و در حالی که تشریف ببرید امنیت حاصل می شود.
روحانی افزود: ما به دنیا نشان دادیم که ایران به دنبال سلاح کشتار نیست و پرونده سازی علیه ایران تحت عنوان پی ام دی نادرست است و برخلاف عدل قانون ما را به ذیل هفت قانون حقوق بشر بردید.
وی ادامه داد: با این توافق نشان دادیم که آمریکا و اسرائیل سالها دروغ گفته و راستگویی ایران را به اثبات رساندیم و شما می خواهید نسبت به آینده برجام تصمیم بگیرید اول در مورد قبل برجام مه کار کردید.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: همیشه با یک کلام نادرست نسبت به ایران مانع می‌تراشید علیه عهد خود نسبت به برجام است.

اول باید بدهی خود را صاف کنید و بعد در مورد وام جدید حرف بزنید و در مقابل انچه رئیس جمهور سابق گفته حرف بزنید

ادعا می کنند این قرارداد بد بود و قراردادی بسیار خطرناک است پس چرا قبلی هایتان نفهمیدند و شما کارشناس شناختن خطرناک هستید در حالی که هیچ اطلاعی از سیاست و برجام ندارید و کارتان برج سازی و تجارت است.

شما با این وضع می‌خواهید ایران را تهدید کنید.

مشکل ما در دنیای امروز مشکل مواجه شدن با سیاست‌مدارانی هستند که ابعاد سخن را به خوبی درک نکرده اند.

از پنج سال پیش به جهان اعلام کردیم به دنبال تعامل سازنده با جهان هستیم و رهبری نیز فرمودند ما به دنبال تعامل گسترده با جهان هستیم و اینها تنها به دنبال قرارداد هسته‌ای نبود بلکه به معنای دنبال کردن منافع مشترک هستیم.

ما به دنبال برد برد هستیم و اگر کسی فکر کند به نفع یکی و به ضرر دیگری است آن قرارداد پایبند نمی‌ماند.

یکی از تعاملات جهان توریست است و اولین چیزی که همه دوستدار آن هستند همسایه، جهان و دیگران را بهتر بشناسند یعنی فهم درست جهان و فهم درست تاریخی است و چگونگی این ارتباط توریست است چراکه ارتباط با گذشته و آینده را ایجاد می‌کند.

در مسافرت، گردشگری پنج خاصیت نهفته است از جمله اینکه غم‌ها رفع و از بیمارستان فاصله بگیرید و روح شاد داشته باشید به سفر برید و به دنبال قرص آرامش‌بخش نباشید.

لازم نیست به این طرف جهان بروید بلکه سفر می‌تواند یک روستا باشد.گردشگری می‌تواند اشتغال ایجاد کرده و رونق اقتصادی باشد.

در سال ۲۰۱۷ حدود یک میلیارد و سیصد میلیون نفر گردشگری را برگزیده‌اند و این جمعیت عظیم است

روابط ما با همسایگان می‌تواند زندگی مردم را بهتر کند و البته همه ما باید برای شهر گردشگری خودمان کاری کنیم جاذبه‌اش دائمی شود

در تبریز می‌خواهیم کاری کنیم که گردشگر مداوم به تبریز بیاید.

در سفر خیلی چیزها از جمله آداب را می‌توان یاد گرفت.ابنیه و پاکی شهر مهم است ولی از همه مهم‌تر مردمان آن شهر هستند و این لهجه زیبای ترکی، اخلاق تبریزی‌ها مانند بایرامیز مبارک یک کلام قشنگ و جملات زیبا یک شیرین‌گویی است.

این همه بزرگ و شاعر در تبریز زیبا است مگر می‌شود شهریار تک باشد بلکه این سرزمین شهریارپرور است و شهریارهای دیگر را به بشریت تحویل خواهد دید.
رئیس جمهور به شعر زیبای شهر اشاره کرد وافزود:شما پیدا کنید که یکی بگوید "علی ای همای رحمت" را با این استحکام بگوید و دقت کنید به ادامه شعر که جقدر قشنگ است شهریار همیشه زنده است و جمال الهی باقی است و شعر زیبای حق جزو جمال الهی است و کلام حق و کار تیکو جزو جمال الهی است.

روحانی در پایان گفت :مگر علامه طباطبایی، مدنی، شهدای محراب می‌میرند و یا شهدایی مانند باکری‌ها می‌میرند اینها جاودانه تاریخ هستند.
خبرنگار:آیسا عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار