اعضای شورای شهر تهران از هرگونه خودخواهی، خودمحوری ، فرقه گرایی و باندبازی خودداری کنند

الهه کولایی*

با اینکه تعداد افراد معرفی شده برای تصدی سمت شهرداری تهران بیش از حد انتظار به نظر می رسید، اما خوشبختانه نمایش وفاق و یکپارچگی اعضای شورا در معرفی هفت نامزد برای ورود به مرحله بعدی ارزیابی، می تواند حرکتی نویدبخش و امیدآفرین برای مردم تهران باشد که اصلاح طلبان از تجربه های پیشین بویژه شورای اول درس گرفته و با توجه به فرصت پیش رو، اعتماد و امید مردم را بازسازی کنند و در جهت تامین خواسته ها و مطالبات آنها یکپارچه، منسجم و هماهنگ عمل کنند.

کد مطلب: ۸۱۶۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
اعضای شورای شهر تهران از هرگونه خودخواهی، خودمحوری ، فرقه گرایی و باندبازی خودداری کنند

هرنوع شکاف و شقاق در جمع آنها، می‌تواند تاثیر منفی اجتماعی و سیاسی در بر داشته باشد. بویژه با توجه به این که تکلیف دشوار شهرداری تهران و ایفای نقش مدیریتی آن بر عهده اصلاح طلبان است. این انتخاب مهم باید با از خودگذشتگی و پرهیز از هرگونه خودخواهی، خودمحوری، فرقه گرایی و باندبازی و با تمرکز بر منافع مردم و مصالح عمومی صورت گیرد. از دیگر سو، اصلاح طلبان فرصت زیادی ندارند تا کارآمدی خود را به نمایش بگذارند و از این طریق بتوانند زمینه را برای حضور پایدار خود در قدرت فراهم کنند.

باید گفت فراتر از این هفت نفری که نامزدهای مورد تایید شورا برای شهرداری هستند، ورود افراد دیگر می تواند انسجام و یکپارچگی شورا را خدشه دار کند. اگرچه می توان گفت که افراد شایسته بسیاری فراتر از لیست وجود دارند، اما باید در نظر داشت که آن هایی که برای سمت های خاص از سوی مردم برگزیده شده اند، پیشتر این فرصت را بدست آورده اند تا بتوانند پاسخگوی خواسته ها و مطالبات مردم باشند. این نوع جابجایی ها به اعتماد عمومی صدمه می زند. بهتر است افراد منتخب مردم در پست های دیگر سعی و تلاش خود را بکار گیرند تا از آن پست ها حداکثر استفاده را برای خدمت به مردم و بهبود شرایط مردم انجام دهند و نگذارند مسائل حاشیه ای، انجام وظایف آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. ضمن این که انتظار می رفت که زنان شایسته و توانمند در میان نامزدهای شورای شهر برای تصدی سمت شهرداری جایگاه خود را پیدا می کردند. اما می توان امیدوار بود این عدم حضور، با حضور موثر و پررنگ آنان در سمت های اجرایی مدیریت شهری، از معاونین شهردار تا بخش های مختلف در سطح مناطق و نواحی استفاده شود.

* استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار