قانون جریمه مشمولان غایب تا پایان سال 97 اجرا می‌شود

تهران (پانا) - رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت کلیه مشمولانی که تا پایان سال 97 بیش از 8 سال غیبت دارند،می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) و پرداخت مبلغ جریمه،نسبت به تعیین وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

کد مطلب: ۸۱۶۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
قانون جریمه مشمولان غایب تا پایان سال 97 اجرا می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار موسی کمالی گفت: مقررات مربوط به قانون جریمه مشمولان غایب در سال 97 به نسبت سال گذشته تغییرات عمده ای نداشته و کلیه مشمولانی که تا پایان امسال بیش از 8 سال غیبت دارند،می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) و پرداخت مبلغ جریمه،نسبت به تعیین وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

وی با بیان این مطلب که مبلغ جریمه به نسبت سال گذشته تغییری نداشته است،افزود: مشمولانی که در سال گذشته واجد شرایط این نوع معافیت بوده اند ولی به دلایلی موفق به بهره مندی از این امتیاز نشده اند،یک سال به مدت غیبت آنان افزوده و براین اساس باید 10 درصد جریمه بیشتری را پرداخت کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در مورد تغییرات این امتیاز گفت: در تبصره 11 بند ب قانون بودجه کشورسال 97، مبلغ جریمه برای آن دسته از متقاضیانی که خانواده آنان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی می باشند ، 70 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است،در حالی که در سال گذشته این تسهیلات برای مشمولان که خود تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی بوده اند ،در نظر گرفته شده بود.

این مقام مسئول ادامه داد: مشمولان متاهل از 5 درصد تخفیف برخوردار بوده و به ازای هر فرزند آنان نیز 5 درصد از مبلغ جریمه کسر خواهد شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: در قانون بودجه امسال 5 درصد از درآمد حاصل از این قانون برای مهارت آموزی سربازان در پادگان ها در اختیار سازمان فنی و حرفه ای کشور قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مشمولان واجد شرایط می توانند مبلغ جریمه را به صورت نقدی و یا اقساط پرداخت کنند که در شیوه اقساطی ، می بایست مبلغ جریمه تا پایان سال 97 به طور کامل تسویه شود.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: از آنجا که مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشوربا بیش از 8 سال غیبت، اجازه تردد به کشور را نخواهند داشت لذا می بایست با انجام خدمت سربازی و یا بهره مندی از این امتیاز وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار