ترمیم دندان کودکان با عشق و محبت در مرکز سلامت بدر شهرری

شهرری (پانا)- شبکه بهداشت شهرری به‌منظور توسعه خدمات دندانپزشکی اطفال فعالیت‌های گسترده‌ای را در چند مرکز آغاز کرده است و مرکز سلامت جامعه بدر یکی از فعال‌ترین مراکز در این زمینه است.

کد مطلب: ۸۱۶۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ترمیم دندان کودکان با عشق و محبت در مرکز سلامت بدر شهرری

در واحد دندانپزشکی مرکز سلامت بدر در شهرستان ری یک یونیت دندانپزشکی و وسایلی که در همه واحدهای دندانپزشکی دیده می‌شود.

چند کودک در گوشه‌ای از اتاق نقاشی می‌کشند،همزمان بچه‌ای با لبخند وارد می‌شود و دندان‌پزشک را به اسم صدا می‌کند و به او می‌گوید که به قولش عمل کرده و هفته گذشته هرروز مسواک زده است، با شنیدن این حرف دندان‌پزشک برایش دست می‌زند و همه بچه‌ها او را تشویق می‌کنند، کودک با آرامش روی یونیت می‌رود و با لبخند منتظر (خاله دکتر) می‌ماند.

مادران در گوشه‌ای نشسته‌اند و کتاب‌های کتابخانه کوچک واحد دندانپزشکی را مطالعه می‌کنند.

همه این‌ها صحنه‌هایی است که هرروز در مرکز سلامت بدر در محله کیانشهر شهرستان ری تکرار می‌شود، جایی که دکتر مهرو میرزا دندان‌پزشک مرکز بامحبت دندان‌ها را ترمیم می‌کند.

چندی است شبکه بهداشت شهرری به‌منظور توسعه خدمات دندانپزشکی اطفال فعالیت‌های گسترده‌ای را در چند مرکز آغاز کرده است و مرکز سلامت جامعه بدر یکی از فعال‌ترین مراکز در این زمینه است که با خلاقیت‌های دکتر میرزا به یکی از موفق‌ترین مراکز درزمینهٔ خدمات دندانپزشکی اطفال تبدیل‌شده است.

دکتر میرزا می‌گوید: بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است و باید از زمان رویش اولین دندان و حتی قبل از آن به این مسئله توجه کرد.

او ترس از دندانپزشکی را یک عامل بازدارنده مهم درزمینهٔ دندانپزشکی اطفال می‌داند ولی اعتقاد دارد که می‌توان با ایجاد فضایی جذاب با آن مبارزه کرد.

تهیه فضایی برای نقاشی کردن کودکان، ایجاد نمایشگاهی از نقاشی بچه‌ها، اهدا جایزه به بچه‌ها و توزیع تغذیه سالم از اقداماتی است که تاکنون انجام‌شده است.

ایجاد کتابخانه در واحد نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که بسیار مورد استقبال قرارگرفته است؛ در این کتابخانه، کتاب‌های کودک و بزرگ‌سال دیده می‌شود که بچه‌ها و مادران می‌توانند از کتاب‌ها استفاده کنند و مدت‌زمانی که منتظر هستند را به مطالعه بگذرانند.

برپایی جلسات آموزشی برای اولیاء کودکان نیز به‌طور مستمر این مرکز انجام می‌شود.

دکتر میرزا می‌گوید: اگر کودکان از ابتدا خاطره خوشی از دندانپزشکی داشته باشند، تا پایان عمر توصیه‌های بهداشتی را اجرا می‌کنند و برای کنترل و معاینه به دندان‌پزشک مراجعه خواهند کرد و این مسئله در پیشگیری از آسیب‌های جدی به بهداشت دهان و سلامت دندان‌ها بسیار مؤثر است.

بچه‌ها می‌خندند و شعر می‌خوانند، یکی از مسواک زدن‌هایش برای دوستش تعریف می‌کند، دختر شش‌ساله‌ای برادر دوساله‌اش را پیش (خاله دکتر) می‌برد و من فکر می‌کنم با کمترین امکانات هم می‌توان بهترین خدمات را به مردم داد اگر پای مهر و محبت و عشق به کار در میان باشد.

/خبرنگار: رضوانه خاوری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار