دبیر ستاد گرامی داشت هفته معلم استان یزد خبرداد؛

برگزاری بیش از 50 برنامه شاخص در هفته معلم

یزد (پانا) - دبیر ستاد گرامی داشت هفته معلم استان یزد اظهار داشت: این ستاد برای گرامی داشت مقام شامخ معلمان بیش از 50 برنامه با هدف ارج نهادن به منزلت اجتماعی معلمان در نظر گرفته است.

کد مطلب: ۸۱۶۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیش از 50 برنامه شاخص در هفته معلم

"علیرضا مصباح فر" با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت مقام شامخ معلم، بیان داشت: در سال جاری سعی شده است مراسم گرامیداشت مقام معلم با رویکرد جدیدی برگزار شود که به طور مثال می توان به اداره کردن بخشی از این مراسم توسط دانش آموزان و انجمن اولیا و مربیان اشاره نمود.

وی در ادامه بیان داشت: برنامه ریزی ها به نحوی صورت گرفته است که این گرامیداشت تنها مختص هفته معلم نباشد و بتوانیم در طول سال از معلمان و جامعه فرهنگیان قدردانی کنیم.

مصباح فر با اشاره به همکاری سایر نهادهای دولتی و غیردولتی در بزرگداشت مقام معلم، گفت: نهادهایی چون شهرداری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری، فرمانداری یزد و... نیز در پی تقدیر و تجلیل از جامعه فرهنگیان در طول سال می باشند.

دبیر ستاد گرامی داشت هفته معلم استان یزد اضافه کرد: این ستاد برای گرامی داشت معلمان بیش از 50 برنامه در نظر گرفته است که شاخص ترین آن ها غبار روبی ازقبور 124 شهید فرهنگی استان با حضور مسئولان می باشد.

وی همچنین از برگزاری برنامه هایی چون شبی با قرآن، شب خاطره، شب شعر معلم و... در سراسر استان خبر داد.

مصباح فر با بیان اینکه محورانتخاب معلمان شاخص با سال های قبل متفاوت است؛ افزود: برخلاف سال های گذشته که شاخصه نمونه شدن معلمان مطابق با امتیازات کسب شده بود؛ در این دوره معلمانی که به لحاظ تربیتی و برخوردی موثر هستند؛ شناسایی شده و توسط سهمیه ای که به مناطق داده شده است؛ معلمان شاخص انتخاب و در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مورد تقدیر قرار می گیرند.

این مقام مسئول پیرامون دیدار با نماینده ولی فقیه استان، شرح داد: هرساله پیش ازهفته معلم با حضرت آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان دیداری داریم و دیدگاه و انتظارات ایشان از جامعه معلمان را می شنویم و دستوراتی که ایشان برای هم افزایی استان جهت هرچه بهتر برگزار شدن گرامی داشت مقام معلم بیان می کنند را در دستور کار قرار می دهیم.

وی هدف از گرامی داشت مقام معلم را ارتقا منزلت اجتماعی معلمان، اهمیت علم و علم آموزی، تجلیل از دست آورد های معلمان در زمینه های مختلف و پاسداشت بخشی از زحمات خالصانه جامعه فرهنگیان دانست.

/سید محمدجواد امام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار