شهرها از ظرفیت های تاریخی خود برای رویدادهای فرهنگی استفاده کنند

کاشان (پانا)- عضو انجمن بین المللی اقتصاد فرهنگ گفت: شهرها با استفاده از ظرفیت های تاریخ غنی و کهن خود رویدادهای فرهنگی خود را تعریف کرده و آن را در راستای سیاست های شهری اجرا کنند

کد مطلب: ۸۱۶۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
شهرها از ظرفیت های تاریخی خود برای رویدادهای فرهنگی استفاده کنند

حمیدرضا شش جوانی اظهار کرد: هر شهری امکانات اجتماعی خاصی دارد که در طول سال یک روز را با توجه به ویژگی های خاص خود نامگذاری کرده و برنامه هایی را برگزار می کنند.

وی افزود: هر شهری که بتواند ازظرفیت های خود حتی از تجربیات کوچک استفاده کند در جهت تغییرات مثبت اجتماعی در ایران کمک کرده است .

این مدرس دانشگاه با تاکید بر ایجاد یک روحیه اجتماعی درجامعه تصریح کرد: برگزاری جام باشگاه های کوچک کتابخوانی یا تشویق مردم به مطالعه کتاب توسط کودکان خود از نمونه های تحقق این موضوع است .

شش جوانی تاکید کرد: اقتصاد فرهنگی سرمایه بر نیست بلکه کاربر است و به جای اینکه دنبال بودجه های دولتی باشیم باید با جلب مشارکت های مردمی و شناسایی ظرفیت های موجود مسیر توسعه کشور را ایجاد کنیم .

عضو انجمن بین المللی اقتصاد فرهنگ اظهار کرد: از جمله برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه توسعه اقتصاد فرهنگی این است که با جلب مشارکت سازمان هایی مانند میراث فرهنگی و وزارت ورزش وجوانان داشته باشد .

شش جوانی در پایان خاطرنشان کرد: مسوولان اداره فرهنگ و ارشاد در شهرها به عنوان یک ارگان اجرایی برنامه هایی بر اساس ظرفیت های موجود محل خدمت خود تهیه کنند که قابلیت اجرایی داشته باشد .

کارگاه برنامه ریزی ویژه رویدادهای ترویج کتابخوانی با حضور ۸۰ نفر از معاونین فرهنگی ادارات کل و روسای ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور به مدت دو روز سوم و چهارم اردیبهشت ماه در قمصر کاشان برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار