کشورها با روش های مختلف کتابخوانی را ترویج می دهند

کاشان (پانا)- عضو هیات علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: عدم دسترسی همگانی به کتاب موجب ایجاد تجربه های زیادی توسط بسیاری از کشورها با هدف ترویج کتابخوانی در جامعه خود با استفاده از نوآوری ها و روش های مختلف شده است.

کد مطلب: ۸۱۶۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
کشورها با روش های مختلف کتابخوانی را ترویج می دهند

محسن حاجی زین العابدینی اظهار کرد: سازمان یونسکو از سال 2001 عنوان پایتخت کتاب جهان را با هدف ترویج کتابخوانی ایجاد کرد و تاکنون 18 شهر این عنوان را کسب کرده اند.

وی افزود: شرایط کسب عنوان پایتخت کتاب جهان هرسال اعلام می شود و شهرهای متقاضی باید برای اجرای برنامه هایی با محوریت فعالیت سازمان های غیردولتی، ارتقاء مطالعه و کتابخوانی و در راستای آزادی بیان و اعلامیه حقوق بشر باید تلاش کنند .

وی تصریح کرد: تبلیغ و ترویج کتابخوانی دو موضوع متفاوت است و شهرهای داوطلب عنوان پایتخت جهان در ایران از الان با اتخاذ برنامه هایی با محوریت کتاب و مستندنگاری آنها براساس فراخوان سازمان جهانی یونسکو برنامه ریزی و فعالیت کنند .

حاجی زین العابدینی گفت: جشنواره فعالان ترویج کتابخوانی و شناسایی افراد یا گروه هایی که داوطلبانه در حوزه کتاب انجام می دهند در سالجاری برگزار خواهد شد.

کارگاه برنامه ریزی ویژه رویدادهای ترویج کتابخوانی با موضوع "تجربیات موفق جهانی" و با حضور ۸۰ نفر از معاونین فرهنگی ادارات کل و روسای ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور به مدت دو روز در قمصر برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار