مرحله کشوری مسابقات علمی و کاربردی کارودانش در آذربایجان غربی برگزار شد

ارومیه (پانا)- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مرحله تئوری کشوری مسابقات علمی و کاربردی کارودانش با حضور 96 هنرجوی استان در محل هنرستان نصر ناحیه 2 ارومیه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۶۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مرحله کشوری مسابقات علمی و کاربردی کارودانش در آذربایجان غربی برگزار شد

اردشیر سید سیاح فرهنگ سازی و توسعه آموزش های مهارتی برای ایجاد کارآفرینی و بستر سازی خود اشتغالی در کشور و به روز رسانی اطلاعات و ایجاد رقابت سازنده بین هنرجویان کاردانش در سطوح هنرستان، منطقه، استان و کشور را از مهمترین اهداف این مسابقات عنوان کرد.

سیدسیاح خاطر نشان کرد: این آزمون در دو مرحله استانی و کشوری به شکل تئوری و عملی به صورت هماهنگ در 32 رشته اجرا می شود.

وی با بیان اینکه تعداد رشته های موجود در استان برای آزمون تئوری کشوری 25 رشته بود؛ افزود: در آزمون تئوری مرحله کشوری در 23 رشته 4 نفر هنرجو و در دو رشته 2 نفر هنرجو شرکت داشتند و در مجموع هنرجویان 96 نفر در مرحله تئوری کشوری شرکت کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان، هنرجویان راه یافته به آزمون مرحله تئوری استانی را 601 نفر و مرحله عملی استانی را 163 نفر عنوان کرد.

سیدسیاح گفت: مرحله عملی استانی این آزمون نیز در 16 رشته با حضور 124 هنرجو به صورت متمرکز در هنرستانهای کاردانش نواحی یک و دو ارومیه و آزمون 9 رشته در هنرستانهای مناطق با سوالات هماهنگ کشوری برگزار شده بود.

گفتنی است مرحله عملی کشوری نیز تیرماه امسال بمیزبانی استان البرز برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار