دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی از پژوهشسرای دانش آموزی ناحیه سه تبریز بازدید کرد/

مولاوردی: آموزش و پرورش در نهادینه سازی حقوق شهروندی اهمیت بسیاری دارد

تبریز (پانا)- دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: وزارت آموزش و پرورش در نهادینه سازی حقوق شهروندی اهمیت بسیاری دارد و دانش‌آموزان در توسعه و ساختن آینده کشور نقش اساسی دارند.

کد مطلب: ۸۱۶۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مولاوردی: آموزش و پرورش در نهادینه سازی حقوق شهروندی اهمیت بسیاری دارد

شهیندخت مولاوردی در حاشیه بازدید از پژوهشسرای دانش آموزی ناحیه سه تبریز بیان داشت: شکاف یا گسل نسلی از مشکلات کنونی جامعه است که خیلی بزرگتر از فاصله و اختلاف است؛ روند سریع رشد تکنولوژی به این گسل دامن زده است و باید عملکردهای ما این شکاف را از بین ببرند هرچند برخی تعمدا به دنبال افزایش آن هستند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در ادامه تصریح کرد: منشور حقوق شهروندی در 29 آذر سال 95 توسط رئیس جمهور ابلاغ و منتشر شد.

مولاوردی با تاکید بر اینکه بانک اطلاعاتی سازمان‌ های مردم نهاد در حال تکمیل است، گفت: دولت با جدیت پیگیر حقوق شهروندی است.

وی سپس با اشاره به اینکه تدوین شاخص های کمی و کیفی برای تحقق حقوق شهروندی از مهمترین اقدامات است، گفت: این اقدام با هدف نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی مختلف انجام می شود.

شهیندخت مولاوردی در این همایش اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش در نهادینه سازی حقوق شهروندی اهمیت بسیاری دارد و دانش‌آموزان در توسعه و ساختن آینده کشور نقش اساسی دارند.

مولاوردی بیان کرد: تاکنون شاخص های کمی و کیفی عملیاتی این طرح ابلاغ نشده تا بتوانیم ارزیابی دقیقی در این زمینه داشته باشیم اما نهادسازی دستیاران وزارت خانه ها به اتمام رسیده و در هر استان حداقل یک مشاور تعیین شده، با این شرایط تشکیل کارگروه های تخصصی استان ها را ضروری می دانیم .

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی گفت: امیدوارم در دولت دوازدهم که حقوق شهروندی را سرلوحه سیاست های داخلی خود اعلام کرده با برداشتن گام های اساسی در تحقق منشور حقوق شهروندی شاهد تحقق شهرهای پایدار و تاب آور که حاصل آن شهروندان و خانواده های پایدار است باشیم و در این مسیر آمادگی خود را جهت تبادل تجارب و اطلاعات با احزاب اسیایی اعلام می کنیم.

یکی از رسالت های مهم نظام آموزشی تربیت دانش آموزان فرهیخته است

مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجانشرقی در ادامه اضافه کرد: دستگاه تعلیم و تربیت استان گامهای ارزشمندی در حوزه حقوق شهروندی برداشته و یکی از رسالت های مهم نظام آموزشی تربیت دانش آموزان فرهیخته، مسئولیت پذیر، آگاه به حقوق خود و ملتزم به رعایت قانون در عرصه های مختلف است.

جعفر پاشایی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای ارزنده دولت تدبیر و امید تدوین و ابلاغ منشور حقوق شهروندی است، اظهار داشت: در این راستا این همایش با رویکرد آگاه سازی، آشنایی و عمومی کردن حقوق و تکالیف شهروندی در جامعه صورت می گیرد.

وی در پایان اظهار داشت: با هماهنگی بین بخشی بین مسئولان ارشد استان گامهای ارزشمندی در راستای ترویج حقوق شهروندی برداشته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار