روز شمار هفته معرفی مشاغل در مدارس فارس اعلام شد

شیراز (پانا) - سرپرست اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش فارس هدف از برگزاری هفته معرفی مشاغل را  آشنایی دانش‌آموزان با شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی و آشنا سازی دانش‌آموزان با مشاغل مختلف در سطح منطقه،‌ استان و کشور دانست.

کد مطلب: ۸۱۶۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
روز شمار هفته معرفی مشاغل در مدارس فارس اعلام شد

طیبه رحیمی گفت: هفته معرفی مشاغل، با هدف آشنایی دانش‌آموزان با شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی و آشنا سازی دانش‌آموزان با مشاغل مختلف در سطح منطقه،‌ استان و کشور برگزار می شود.

سرپرست اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش فارس افزود: تحقیق و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان در زمینه کسب اطلاعات شغلی و برنامه‌ریزی تحصیلی و شغلی و تقویت و توسعه فرهنگ کارآفرینی و خود‌ اشتغالی دانش‌آموزان از دیگر اهداف برگزاری این هفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری هفته مشاغل در تقویم آموزشی وزارت آموزش و پرورش، روز شمار هفته معرفی مشاغل در سال 97 با شعار حمایت از کالای ایرانی به شرح ذیل اعلام شد :

شنبه اول اردیبهشت: دانش‌آموزان و نقش آنان در عملیاتی کردن شعار حمایت از کالای ایرانی

یک‌شنبه دوم اردیبهشت: دانش‌آموزان و نهادینه کردن فرهنگ کار، کارآفرینی و خود اشتغالی

دوشنبه سوم اردیبهشت: دانش‌آموزان و نقش مشاوره تحصیلی - شغلی در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازارکار آینده

سه‌شنبه چهارم اردیبهشت: دانش‌آموزان و ایده پردازی در رشد و توسعه شغلی کشور

چهارشنبه پنجم اردیبهشت: دانش‌آموزان و راه های کسب اطلاعات در زمینه شناخت خود و مشاغل موجود در جامعه

پنج‌شنبه ششم اردیبهشت: دانش‌آموزان، بازدید از مراکز شغلی و انتخاب مسیر زندگی تحصیلی و شغلی

جمعه هفتم اردیبهشت: دانش‌آموزان، خانواده و آگاهی بخشی تحصیلی - شغلی

رحیمی در ادامه به برنامه های اجرایی هفته معرفی مشاغل در استان فارس اشاره کرد و گفت: در این هفته ، از کارآفرینان برجسته و موفق که مورد تایید بنیاد نخبگان استان فارس دعوت شده تا با حضور در مدارس، ضمن ارائه تجربیات خود به دانش آموزان ، در زمینه مهارت‌آموزی، خوداشتغالی و کارآفرینی سخنرانی کنند .

وی افزود: همچنین در سال جاری و به صورت متمرکز با همکاری اتاق بازرگانی استان، همایش کارآفرینی در پنج روز و با حضور هزار نفر از دانش آموزان مدارس متوسطه دوره اول شیراز و250 نفر از مدیران و مشاوران مدارس چهار ناحیه شیراز در نیمه اول اردیبهشت با سخنرانی کارآفرینان برتر کشوری و استانی برگزار می گردد .

سرپرست اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش فارس افزود: در این دو هفته با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل بومی و منطقه‌ای و به منظور برانگیزاندن احساس مسئولیت و تعهد نسبت به تأمین نیازهای جامعه اسلامی ایرانی، دانش‌آموزان به بازدید از مراکز شغلی و آموزشی ترغیب می‌شوند .

وی گفت: در سال جاری پارک علم و فناوری استان و مراکز رشد و فناوری در مناطق استان محوریت ویژه ای در بازدیدهای دانش آموزی دارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار