مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

11 بنای تاریخی اردبیل به بخش خصوصی واگذار می شود

اردبیل (پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این بناها شامل خانه و حمام های تاریخی هستند و بناهایی در لیست واگذاری است که مالکیت قطعی داشته باشد.

کد مطلب: ۸۱۵۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
11 بنای تاریخی اردبیل به بخش خصوصی واگذار می شود

کریم حاجی زاده تصریح کرد : بناهای تاریخی در استان اردبیل به مراتب بیشتر از این تعداد است .

وی هدف از واگذاری بناهای تاریخی را استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه صنعت گردشگری برشمرد و افزود : طبق قانون تمامی بناهای تاریخی به غیر از نفایس در مالکیت صندوق حفظ و احیای آثار و بناهای تاریخی است .
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد : پیش از این بناهای تاریخی یا از محل اعتبارات استانی یا ملی خریداری می شد و در نهایت در اختیار ادار ه های کل قرار می گرفت اما به منظور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ، مالکیت بناهای تاریخی به صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی سپرده شده است.
حاجی زاده گفت : برای تامین هزینه ها و احیای بناهای تاریخی از پتانسیل بخش خصوصی در تامین هزینه ها استفاده می شود .
وی با اشاره به تعدد آثار تاریخی در استان اردبیل گفت : عمده آثار متعلق به دوره قاجار است و گروهی از بناها که مشکل مالکیت نداشته باشند برای واگذاری آماده سازی شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان به حمایت از بخش خصوصی جهت حفاظت و احیای بناهای تاریخی استان اشاره و اضافه کرد : خانه صادقی در استان اردبیل تجربه موفقی از واگذاری بنای تاریخی به بخش خصوصی است و همچنان از مشارکت بخش خصوصی در این عرصه استقبال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار