20 کلاس یک نفره در زمان ییلاق عشایر خراسان‌رضوی تشکیل می‌شود

۲۱۲ آموزشگاه عشایری در خراسان‌رضوی وجود دارد

مشهد (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در بازدید از مدارس عشایری این استان در "مراوه تپه " خراسان‌رضوی گفت: در 22 شهرستان خراسان‌رضوی 212 آموزشگاه عشایری با 6 هزار و 750 دانش‌آموز وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد
20 کلاس یک نفره در زمان ییلاق عشایر خراسان‌رضوی تشکیل می‌شود

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در بازدید از مدارس عشایری این استان در منطقه "مراوه تپه "اظهار کرد: در 22 شهرستان خراسان‌رضوی 212 آموزشگاه عشایری با 6 هزار و 750 دانش آموز وجود دارد و این دانش‌آموزان تا سال گذشته از پایه اول تا پایه نهم یعنی ابتدایی و متوسطه اول در این آموزشگاه‌ها مشغول به تحصیل بودند.

وی افزود: اخیرا در منطقه مراوه تپه، متوسطه دوم را نیز دائر کردیم که مجموعا از 212 آموزشگاه عشایری 4 آموزشگاه متوسطه دوم و 195 آموزشگاه در مقطع ابتدایی در استان مشغول فعالیت است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی بیان کرد: این کلاس‌ها به صورت تک پایه و چند پایه هستند که حدود 185 کلاس، چند پایه هستند و همچنین در زمان ییلاق عشایر در 20 شهرستان استان کلاس و مدرسه با یک دانش آموز تشکیل می‌شود و برای هریک از این مدارس یک نفره 20 معلم اعزام می‌شود اما در حال عادی کلاس‌ها به صورت چند پایه با 3 تا 7 دانش‌آموز اداره می‌شود.

حقیقی با تاکید بر اینکه مدارس عشایر در کانکس تشکیل می‌شود، گفت: به دلیل کوچ رو بودن عشایر از کانکس چرخ دار استفاده می‌شود تا معلم‌ها همراه خانواده‌های عشایر باشند و تحصیل دانش‌آموزان تعطیل نشود. همچنین تمام کانکس‌ها چرخ‌دار و مجهز به لب تاب است و در مراوه تپه نیز از سال گذشته پنل‌های خورشیدی بر روی کانکس‌ها نصب شد تا این کانکس‌ها برق داشته باشند.

وی تصریح کرد: اساسنامه مدارس عشایری را از اولین سالی که ابلاغ شد در خراسان‌رضوی اعمال کردیم به این معنی که حتی برای یک دانش‌آموز عشایر نیز مدرسه ایجاد شد و هیچ دانش‌آموز عشایری با این طرح از تحصیل باز نمی‌ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار