مدیرکل فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش: بیش از 40 هزار نیرو در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش کسری نیرو داریم

حسینی‌مقدم: با برگزاری آزمون استخدامی کسری ۳۲۰۰ نیرو در این شاخه‌ها جبران می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش از کسری 40 هزار نفری نیرو در این شاخه خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۵۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش: بیش از 40 هزار نیرو در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش کسری نیرو داریم

سیدمحسن حسینی مقدم در گفت‌وگو با پانا درباره اولویت‌های سال 97 این نهاد اظهار کرد:‌ با توجه به سه ساله شدن هنرستان‌ها و استقرار این موضوع مهم ترین برنامه ما جبران کمبود و کسری نیروی انسانی است.

وی ادامه داد:‌ در هنرستان‌های شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش با توجه به سهم پیش بینی شده که 40 درصد است، حدود 16 هزار هنرآموز و بیش از 20 هزار استادکار کسری نیرو داریم.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش افزود: با برگزاری آزمون استخدامی حدود 3000 تا 3200 نیرو در این شاخه‌ها جبران می‌شود. همچنین مجبور هستیم بخشی از این کمبود نیرو را از طریق سربازمعلم و معلمان حق التدریس جبران کنیم.

حسینی مقدم با اشاره به تامین فضاهای آموزشی در هنرستان‌ها بیان کرد: در گذشته با توجه به 2 ساله بودن هنرستان‌ها ضریب تعداد کلاس‌ها در هنرستان‌ها ضریب 2 بوده است اما امسال به دلیل 3 سال شدن هنرستان‌ها این ضریب 3 خواهد شد و مجدد با کمبود فضا روبرو هستیم اما تلاش داریم فضاهای آموزشی را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به تجهیزات هنرستان‌ها عنوان کرد: در سال 96 توانستیم اعتبار 52 میلیارد را برای تجهیز به هنرستان‌ها واریز کنیم و امیدواریم بتوانیم امسال کمبود تجهیزات را در هنرستان‌ها جبران کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار