برگزاری دهمین «جشنواره بین المللی ریاضی کانگورو» در نیشابور

نیشابور (پانا ) - با اهتمام خانه ریاضیات نیشابور دهمین « جشنواره بین المللی ریاضی کانگورو» با حضور دانش آموزان مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول ودوم در این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۴۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دهمین «جشنواره بین المللی ریاضی کانگورو» در نیشابور

مسئول برگزاری «دهمین جشنواره بین المللی ریاضی کانگورو» در نیشابور اظهار کرد: نمایندگی برگزاری دهمین دوره جشنواره بین‌المللی ریاضیات که یکی از بزرگترین برنامه‌های بین‌المللی دانش آموزی است و با هدف ترویج و علاقه‌مند کردن دانش آموزان به ریاضیات و توجه به رشد خلاقیت و ارتقای آموزش ریاضی با رویکرد حل مسئله برگزار می‌شود، به خانه ریاضیات نیشابور واگذار شده است.

محمد طلایی افزود: روز ریاضیات کانگورو، در حقیقت روز جشن گرفتن برای ریاضیات است و ریاضیات کانگورو یکی از بزرگترین برنامه های ترویج ریاضیات در دنیاست که باهدف ارتقای درک ریاضی دانش آموزان و رشد توانمندی آنان برای لذت بردن از فعالیت‌های هوشمندانه ریاضی در بیش از ۸۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئله‌های این مسابقه فقط برای سنجش آموخته‌های ریاضی دانش آموزان طراحی نشده است، بلکه هدف اصلی آنها به کارگیری توانمندی دانش‌آموزان در حل خلاقانه مسئله است و در حقیقت دانش‌آموزان در روز ریاضیات کانگورو مسئله‌هایی را حل می کنند که جایشان در کلاس‌های ریاضی مدرسه خالی است؛ مسئله‌هایی که دانش آموزان با حل آنها به قدرت تفکر و خلاقیت خود پی می‌برند و از به کارگیری توانمندی‌های خود شادمان می‌شوند.

طلایی یادآورشد: جشنواره بین‌المللی ریاضی کانگورو ایجاد فضایی شاد باهدف علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به ریاضیات، ارتقای درک ریاضی دانش‌آموزان و رشد توانمندی آنان برای لذت بردن از فعالیت‌های هوشمندانه ریاضی، همگانی کردن فعالیت‌هایی که به ترویج ریاضیات بین دانش‌آموزان و معلمان کمک می‌کند، تقویت اعتمادبه‌نفس دانش‌آموزان در یادگیری ریاضیات و افزایش مهارت حل مسئله، کمک به درک کاربرد ریاضیات در زندگی روزمره است.

وی عنوان کرد: در اوایل دهه ۹۰ میلادی دو معلم فرانسوی به نام‌های «آندره دُلُدیک» و «ژان پیر بودین» به‌پاس خدمات ریاضیدان استرالیایی«پیتر اُ. هولوران»، مسابقه ریاضیات کانگورو را در فرانسه بنیان نهادند و اکنون این مسابقه در بیش از ۸۰ کشور جهان برگزار می‌شود. ایران از سال ۲۰۰۸ به عضویت «انجمن کانگورو بدون مرز» درآمد. مسابقه ریاضیات کانگورو از سال ۲۰۰۹ تاکنون هرسال در ایران برگزار شده است.

مسئول برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی ریاضی کانگورو در نیشابور تصریح کرد: در نیشابور با حضور بیش از 700نفر از دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول ودوم در 13 مرکز این شهرستان برگزار شد که به تمام شرکت‌کنندگان لوح تقدیر و کارنامه حضور اهدا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار