راه اندازی بازارگاههای الکترونیکی فروش بلیت و تاسیس شرکت های اجاره خودرو در آینده ای نزدیک

 شیراز (پانا) - مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای کشور در شیراز از راه اندازی بازارگاههای الکترونیکی فروش بلیت با هدف استفاده بهینه از ظرفیت و تکمیل (صندلی) ناوگان حمل ونقل عمومی مسافر و  تاسیس شرکت های اجاره خودرو با رویکرد به رونق گردشگری و اعمال قیمت های مناسب در آینده ای نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۴۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی بازارگاههای الکترونیکی فروش بلیت و تاسیس شرکت های اجاره خودرو در آینده ای نزدیک

حمید رضا شهرکی ثانوی، در دومین نشست منطقه ای ارتقاء سطح خدمات مسافری در شیراز ادامه داد: در راستای تحقق اهداف، شناسایی نقاط قوت وضعف فعالیت های ناوگان تحت پوشش شر کت های مسافربری در طرح شبکه سیر و نیز ارتقاء هر چه مطلوب تر سطح خدمات حمل ونقل، مسافر ظرف ۲ ماه آینده نسبت به استفاده از خدمات مشاوره ای اقدام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در تلاش هستیم با برنامه ریزی منسجم در مدیریت هزینه نسبت به راه اندازی بازارگاههای الکترونیکی فروش بلیت با هدف استفاده بهینه از ظرفیت و تکمیل (صندلی) ناوگان حمل ونقل عمومی مسافر و تاسیس شرکت های اجاره خودرو با رویکرد به رونق گردشگری و اعمال قیمت های مناسب (معمول) اقدام نماییم.

وی همچنین با اشاره به سیر روند کاهشی مسافر و تعداد سفر از سال ۸۸ به بعد گفت : عدم تعادل در عرضه وتقاضا ، معیارهای اقتصادی موثر همچون ارزانی و تمایل مردم به استفاده از خودروهای شخصی در سفر نسبت به دیگر شیو های مختلف رایج حمل و نقل از جمله دلایل کاهش استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی جاده ای در این سالها می باشد .

شهرکی ثانوی، ارایه راهبردهای اساسی منجر به تغییر و توسعه خدمات همچون احداث پارک سوارهای جدید در سطح شهرها و اهمیت مکان یابی مناسب پایانه های مسافربری برای مقابله با پدیده هایی همچون فعالیت بی رویه سواری های پلاک شخصی ، جلوگیری از صرف هزینه معادل یا بیش از قیمت تمام شده سفرهای جاده ای، از پایانه تا مقاصد مختلف شهری، دلالی بلیت ناوگان خارج از پایانه های مسافربری و ... در گرو هماهنگی های بین بخشی و رایزنی های مداوم استان های کشور و ارایه طرح های جدید با هدف سرمایه گذاری و اشتغال زایی مناسب و رفع مقوله عدم توجیه اقتصادی در اهم فعالیت های حمل ونقل مسافر اعلام کرد .

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان فارس افزود: در سال ۹۶ بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در قالب ۹۸۰ هزار سفر با مشارکت موثر ۳ هزار و ۵۳۵ دستگاه (۵/۷۱ درصد سهم کشوری ) توسط ناوگان حمل و نقل فارس جا به جا شده اند.

علیرضا سیاهپور، اظهار داشت: در استان فارس، انواع وسایط نقلیه عمومی سفر تحت پوشش ۱۲۹ شرکت حمل ونقل مسافر و ۲۴ برند فعال (شبکه سیر) و فعالیت بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ راننده حرفه ای (۵/۵۹ درصد سهم کشوری) دارای کارت هوشمند وظیفه جابجایی مسافر را از ۵۲ پایانه اختصاصی و عمومی به نقاط مختلف درون و برون استان برعهده دارند.

وی، بر اهمیت تداوم اجرای طرح نوسازی بهینه ناوگان حمل ونقل عمومی به ویژه با توجه به تمایل عمومی در استفاده از سواری های کرایه عمومی بین شهری و جلب رضایت مندی مسافران در این موضوع تاکید کرد .

وی همچنین با اشاره به اجرای کامل ضوابط به ویژه در زمینه اجرای اهداف طرح شبکه سیر در استان ها و ضرورت مشارکت و استفاده از نقطه نظرات تخصصی مرتبط در ارتقاء هرچه بیشتر سطح خدمات حمل ونقل مسافر، ابراز داشت: اجرای هیچ طرحی بدلیل تداوم اصل تغییرات و فرایند امور به صورت صد در صدی امکان پذیر نیست ِلذا ضرورت دارد با استفاده از تجارب گذشته و برنامه ریزی های منظم اجرایی در راستای سرمایه گذاری مناسب ، ترغیب و جذب هرچه بیشتر مسافران در استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی بعنوان یک خصیصه اثرگذار درمقوله های گردشگری و ایمنی وترافیک به ویژه کاهش تصادفات جاده ای اقدام کرد.

دومین نشست منطقه ای ارتقاء سطح خدمات مسافری ( منطقه مرکزی ) با حضور مهندس شهرکی ثانوی، مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافر و مدیران استان های فارس ، اصفهان ، مرکزی ، قزوین ، قم ، چهار محال بختیاری و یزد و روساء و اعضاء هیات مدیره تشکل های صنفی کارفرمایی ( شرکت ها) و رانندگان حمل ونقل جاده ای مسافر کشور به میزبانی اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان فارس برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار