ضروری است نگاه و توجه جامعه تا سطح مدارس گسترش یابد

استاندار گفت: گفتمان مشارکت در آموزش و پرورش باید در بین آحاد جامعه تقویت شود و هنر ما این است که توجه جامعه تا سطح مدارس گسترش یابد.

کد مطلب: ۸۱۴۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
ضروری است نگاه و توجه جامعه تا سطح مدارس گسترش یابد

به گزارش خبرنگارپانا از گیلان، مصطفی سالاری در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال 97 با اشاره به لزوم شناسایی دانش آموزان نخبه گفت: برگزاری مسابقات علمی و تقدیر از دانش آموزان برتر در سفرهای استانی مسئولان، می تواند احیاکننده استعدادهای دانش آموزان باشد. وی افزود: فارغ از نوع نظام آموزشی موجود، باید انگیزه های دانش آموزان و معلمان در فرآیند تحصیلی بیش از پیش تقویت شود. وی مشارکت عمومی را در تقویت آموزش و پرورش ضروری دانست و گفت: شهرداری ها، شوراها و تمامی بخش های عمومی و مردم نهاد می توانند باعث ارتقای حرکت بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت شوند. استاندار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تأثیرات درازمدت آموزش و پرورش بر جسم و روح انسانها گفت: کیفیت بخشی و ارتقای فرهنگ دانش آموزان تنها در گروی آموزش پویا است. سالاری هفته مشاغل را فرصتی برای درک استعدادهای دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: با استفاده از خلاقیت های دانش آموزان می توانیم با برپایی نمایشگاههای دائمی ، زمینه شکوفایی آنان را فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان هم در این نشست با اشاره به در پیش بودن بزرگداشت هفته مقام معلم گفت: در 4 سال اخیر استان گیلان در سطح کشور مقام اول را در برگزاری گرامیداشت ویژه برنامه هفته معلم کسب کرده است و امسال هم علاوه برگزاری ویژه برنامه های متنوع، 5 همایش بزرگ در سطح استان برگزار می شود. حاجتی افزود: آنچه برای ما حائز اهمیت است جلب مشارکت سازمان ها، نهادها و مردم در بزرگداشت مقام معلم است و امیدواریم مراسم امسال با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود. وی در بخش دیگری از سخنانش به در پیش بودن هفته مشاغل اشاره کرد و گفت: تهیه اطلسی از ویژگی های شغلی با محوریت پیشه های بومی استان، برای دانش آموزان یک برنامه راهبردی است. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در پایان گفت: استقرار پایه دوازدهم از مهم ترین برنامه های آموزش و پرورش در سال 97 است و در این برنامه مهم، تعداد کلاس ها، نیروی انسانی و امکانات به ویژه در هنرستان ها بسیار تعیین کننده است که این مهم، توجهات و حمایت های مسئولان ارشد استانی، سازمانها و خیرین را بیش از پیش می طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار