رییس اداره فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان:

پرسش ساده ترین مهارت اجتماعی برای دانش آموزان است

اصفهان(پانا)_ رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در اختتامیه طرح کرسی های آزاد اندیشی گفت : پرسشگری از ضروریاتی است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید داشته اند.

کد مطلب: ۸۱۴۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
پرسش ساده ترین مهارت اجتماعی برای دانش آموزان است

مرتضی شکری در نهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی، اولین مجمع عمومی شورای دانش آموزی استان و اختتامیه طرح کرسی های آزاد اندیشی که در کانون فرهنگی امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: کرسی های دانش آموزی می تواند آغاز یک حرکت بزرگ برای انسجام بخشی جامعه باشد.

وی از مجلس دانش آموزی به عنوان نهادی اصلی یاد کرد که برای شناخت جامعه آینده ایران ضروری است و گفت: دانش آموزان باید پرسش را به عنوان یک عامل ریشه ای ببینند به این خاطر که که هر انسانی برای رسیدن به زندگی و زیستن درست نیاز به تفکر درست دارد.

رییس اداره فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه ما منتظر میوه های این مجلس هستیم گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و بحث و گفتگوی دانش آموزی برای اولین بار به شکل استانی و با هدف ایجاد بستری برای بحث و گفت و گوی تمامی دانش آموزان برگزار می شود.

وی با اظهار امیدواری از اینکه در مرحله اختتامیه میزبان بیش از 300 دانش آموز منتخب نواحی و استان هستیم اظهار داشت: این برنامه در سه محور، هویت و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، خودباوری و آموزش برگزار می شود.

مرتضی شکری این آیین را زمینه سازی برای بسط مشارکت فعال دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف دانست و گفت:مهارت آموزی در عرصه های مختلف از مسائل ضروری است و آموزش و پرورش باید به تمرین مهارت هایی در ارتباط با خانواده، فضای مجازی، همسالان و مسائلی از این قبیل بپردازد تا ما از مونولوگ محوری به دیالوگ محوری و از گفت و گو به تفهیم و تفاهم و تفهم برسیم.

این کارشناس فرهنگی از مهارت گفت و گو به عنوان یک چالش جدی در جامعه امروزی یاد کرد و گفت: ما با هم گفت و گو نمی کنیم و حل بسیاری از مسائل در فضای آرام و آزاد صورت می گیرد و اگر در جامعه شاهد مناقشه هایی هستیم دلیل آن گفت و گو نکردن در مدارس بوده است.

وی تاکید کرد: نفس گفت و گو یک هدف است و این مجلس باید به این موضوع توجه کند و آن را یک ضرورت قطعی بداند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار