فرماندار شهرستان مانه و سملقان:

برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان مانه وسملقان در سال جاری

بجنورد(پانا)-فرماندار مانه و سملقان در  این جلسه گفت: سال گذشته ۵۸ میلیون متر مکعب ذخیره آب در سد شیرین دره وجود داشت و هم اکنون به ۵۲ میلیون متر مکعب رسیده است، ولی جای نگرانی برای تامین آب بجنورد و کشاورزان وجود ندارد.

کد مطلب: ۸۱۴۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان مانه وسملقان در سال جاری

عوض زاده فرماندار شهرستان مانه و سملقان گفت: امسال نسبت به سال گذشته با کاهش ۳۶ درصدی نزولات آسمانی روبه رو شده ایم.
وی با اشاره به ضرورت توجه به اشتغال زایی ابراز کرد: مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی مانه و سملقان خیلی جدی وارد مسئله ایجاد اشتغال شوند و تسهیلاتی که ارائه می شود باید منجر به اشتغال زایی شود.
وی ادامه داد: اعتبار اشتغال زایی مانه و سملقان با۳۲ میلیارد تومان در رتبه دوم در استان و بعد از بجنورد قرار گرفته دارد.
عوض زاده با بیان این که نگاه این است که تمامی اعتبارات صرف اشتغال زایی شود و اگر پرونده های اشتغال زایی شهرستان بیشتر شود از اعتبارات استانی استفاده خواهیم کرد، تصریح کرد: تاکنون ۳۸۰ پرونده اشتغال زایی در سامانه کارا به ثبت رسیده و ۱۱۱ پرونده با اعتبار ۶ میلیارد و ۱۹۵ میلیون مصوب شده است.
وی با اشاره به اجرای پروژه پایاب سد شیرین دره اظهار کرد: مرغوب ترین زمین های کشاورزی استان با حدود ۶ هزار هکتار در محدوده سد شیرین دره قرار دارد و فاز اول آن اجرا و فاز دوم به صورت ناقص اجرا شده است.
وی ابراز کرد: پروژه سد شیرین دره بیش از۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد تا بتوانیم فاز دوم، سوم و چهارم این پروژه را اجرایی کنیم و با اجرایی شدن این فازها در تولیدات استان نقش به سزایی خواهیم داشت.
وی افزود: بزرگترین پروژه آبیاری تحت فشار استان با ۲ هزار هکتار مساحت و ۲۰ میلیارد تومان در محدوده روستای اسلام آباد با حضور وزیر جهاد کشاورزی کلنگ زنی شد این پروژه تاثیر به سزایی در الگوی مصرف و مدیریت بهینه منابع آبی شهرستان خواهد داشت.
وی ادامه داد: در ۴ سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار در شهرستان انجام شد که در گذشته هزار و ۱۰۰ هکتار بود.
وی ۴۰ درصد تولیدات استان را متعلق به مانه و سملقان دانست و ابراز کرد: حتی در سال های خشکسالی هم مانه و سملقان ۵۰ درصد گندم های تحویلی به سیلوها را از آن خود کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم با اشاره به بارش برف و باران در استان گفت: بارش های خوبی در استان رخ داد و با پایداری هوای ابری تا آخر هفته در استان در بحث سرما مشکل جدی به لحاظ خسارت به باغ ها و مزارع گزارش نشده است و اگر به مزارع گندم شوکی وارد شده باشد این مسئله قابل ترمیم است.
یوسفی درخصوص خرید تضمینی گندم از کشاورزان اظهار کرد: گندم فقط از کشاورزانی که در سامانه ثبت نام کرده اند و مشخصات شان را در سامانه اعم از سطح زیر کشت، میزان و برآورد تولیدات شان واردکرده اند و به عنوان کشاورز گندم کار معرفی شده اند خریداری می شود و به هیچ عنوان گندم سن زده از کشاورزان خریداری نمی شود.

مانه و سملقان-عقیل مجردی-خبرنگار افتخاری خبرگزاری پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار