رئیس کل گمرک : ۶ هزار دستگاه خودرو در زمان بسته‌بودن سایت ثبت سفارش شد

تهران (پانا) - رئیس کل گمرک تعداد خودروهای ثبت سفارش شده در زمان بسته‌بودن سایت­­ ­خودرو را بیش از ۶ هزار دستگاه عنوان می‌کند و می‌گوید این اقدام در سایت ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت انجام شده است.

کد مطلب: ۸۱۴۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل گمرک : ۶ هزار دستگاه خودرو در زمان بسته‌بودن سایت ثبت سفارش شد

به گزارش صدا و سیما، فرود عسگری گفت: بنابر شرایط موجود همه مواردی را که گمرک درباره ترخیص خودروهای وارداتی انجام داده طبق قانون و وفق مقررات بوده و هیچ خدشه‌ای بر آن وارد نیست و این موضوع را در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پیگیری کرد.

وی­ درباره ­ترخیص تعدادی خودرو وارداتی از گمرک در زمان بسته‌بودن سایت ثبت سفارش؛ ‌­­ اظهار داشت: همه کالاهایی که وارد­می‌شود و باید از گمرک ترخیص شود­ طبق ماده ۸ مقررات صادرات و واردات باید دارای ثبت سفارش معتبر باشد.

عسگری ­ با بیان اینکه در حال حاضر بین گمرک و سامانه ثبت سفارش که متعلق به سازمان توسعه تجارت است ارتباط الکترونیک وجود دارد، گفت: زمانیکه شما می‌خواهید کالایی را اظهار کنید از جمله خودرو باید کد ۸ رقمی را وارد باکس کنید تا سیستم به شما اجازه دهد مراحل بعدی را انجام دهید، اگر ثبت‌سفارش توسط سیستم فراخوانده نشود عملا چیزی به‌عنوان اظهار نداریم.

وی ادامه داد: گمرک ثبت سفارش را دارد، صاحب کالا اظهار و حقوق ورودی خود را پرداخت می‌کند و مجوزهای استاندارد، ضوابط فنی ورود خودرو و پروانه را خودروهای وارداتی را دریافت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار