شهردار قدس عنوان کرد:

افزایش زیرساخت‌های ورزشی در دستور کار شهرداری قدس

شهر قدس (پانا) - شهردار قدس گفت: توسعه ورزش همگانی و زیرساخت‌های ورزشی، دو هدفگذاری مهم این شهرداری در بخش ورزش است.

کد مطلب: ۸۱۳۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش زیرساخت‌های ورزشی در دستور کار شهرداری قدس

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران ،مسعود مختاری در دیدار با حسین نوروزی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس و رؤسای هیأت‌های ورزشی این شهرستان اظهار کرد: در حوزه مدیریت شهری بیش از 150 وظیفه در سطح یک شهر توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود که خیلی از این اقدامات و کارها شاید اصلا به‌دید مردم نمی‌آید.

وی افزود: در نگاه عمومی بعضی افراد وظایف شهرداری را در‌حد جمع‌آوری زباله و رسیدگی به فضای سبز و مبلمان شهری تصور می‌کنند و بعضی اقدامات دیگر که توسط این نهاد انجام می‌گیرد از نگاه مردم به‌دور می‌ماند.

شهردار قدس تصریح کرد: رسیدگی به امور و مسائل ورزشی شهر یکی از وظایف تعریف‌شده برای تمامی شهرداری‌ها است، چراکه یک شهر زمانی می‌تواند رشد و توسعه پیدا کند که توجه به سلامت جسمانی و روانی مردم و شهروندان به‌عنوان ساکنین آن شهر نیز مد‌نظر قرار گیرد.

وی گفت: بحث نشاط عمومی شهروندان یکی از موارد مهمی است که ما در مجموعه شهرداری به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار داده‌ایم، البته بخش اعظمی از این نشاط و شادابی با فعالیت‌های اداره ورزش در حوزه جوانان، بانوان و بزرگسالان محقق می‌شود و شهرداری نیز از تمام فعالیت‌های ورزشی که نشاط عمومی مردم را به‌دنبال داشته باشد، حمایت می‌کند.

مختاری عنوان کرد: کار تخصصی قهرمان‌پروری و اعزام کاروان‌های ورزشی برای شرکت در مسابقات ملی و بین‌المللی در حیطه اختیارات اداره ورزش و جوانان است؛ شهرداری به‌دنبال قهرمان‌پروری نیست و هرگز در این حوزه ورود پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام‌شده توسط شهرداری قدس برای ترغیب هرچه بیشتر شهروندان به امر ورزش تصرح کرد: توسعه ورزش‌های همگانی و افزایش زیرساخت‌های ورزشی دو اولویت مهم ما در این زمینه است تا همه آحاد مردم و شهروندان بتوانند از امکانات و سالن‌های ورزشی و همچنین فضاهای موجود در پارک‌ها که در اختیار شهرداری قدس قرار دارد به‌نحو مطلوب و شایسته استفاده کنند.

مدیر شهری قدس توسعه و افزایش زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان را اولویت‌های شهرداری در حوزه ورزش برشمرد و خاطرنشان کرد: تکمیل خانه کشتی این شهرستان، سالن ورزشی در‌حال احداث در‌کنار سازمان خدمات موتوری و مشارکت با بخش خصوصی برای ساخت استخری مجهز در مجموعه باغ ملی از‌جمله پروژه‌های ورزشی در‌حال اجرا و اقدام شهرداری قدس در سال97 است که به‌زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن‌ها خواهیم بود.

وی تجلیل از ورزشکاران، مربیان، داوران و پیشکسوتان ورزشی شهرستان را از دیگر برنامه های شهرداری در حمایت از حوزه ورزش برشمرد و متذکر شد: آیین‌نامه اجرایی این مراسم تنظیم و در سال گذشته توسط اعضای شورای اسلامی شهر به تصویب رسیده است و با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس در پایان سال برگزار خواهد شد.

شهردار قدس خاطرنشان کرد: شهر سالم در گرو داشتن شهروندان سالم و با‌نشاط است و اهتمام به ورزش، تقویت، سرزندگی، نشاط افراد، بهبود سلامت جوامع و کاهش بسیاری از مسائل اجتماعی از جمله جرم و بزهکاری، اختلافات خانوادگی، طلاق و عدم گرایش جوانان به سوی اعتیاد را به‌دنبال دارد که امیدواریم با فراهم‌آوردن بسترهای لازم در این زمینه شاهد تشویق و ترغیب هرچه بیشتر مردم به امر ورزش باشیم.

وی متذکر شد: ضرورت ساخت خوابگاه برای اسکان ورزشکاران در‌هنگام برگزاری مسابقات در سطح شهرستان قدس، درنظر‌گرفتن ساختمان جهت اسکان هیأت‌های ورزشی این شهرستان، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به‌ویژه صنعتگران شهرستان قدس در‌جهت حمایت از تیم‌های ورزشی و... از‌جمله مباحث مطرح‌شده در این دیدار بود.

/خبرنگار:علیرضا سرتیپی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار