استاد حوزه علمیه قم درآستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع):

امروز افراد جامعه ما و مسئولین باید در تمام حالات اخلاص را در نظر داشته باشند

شهرری (پانا)- استاد حوزه علمیه در مراسمی که به مناسبت مبعث نبى مکرم اسلام صلى الله علیه و آله و سلم در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: مبعث مهمترین رویداد دنیای اسلام است.

کد مطلب: ۸۱۳۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
امروز افراد جامعه ما و مسئولین باید در تمام حالات اخلاص را در نظر داشته باشند

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران، حجت الاسلام رفیعى در این رابطه اظهار داشت: تمام مناسبت هاى دینى ما مانند شب قدر، ایام رجب و نیمه شعبان، همه به واسطه مبعث نبى مکرم اسلام صلی الله علیه وآله و سلم تحقق پیدا کرده و مبعث، سر منشاء تمام این ایام خاص مى باشد، به گونه اى که اگر مبعث نبود هیچ کدام از این ایام وجود نداشت.

وی در ادامه ، با بیان روایتى از پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت رسول اکرم (ص) افزود: پیامبر(ص) می فرمایند روزى که من مبعوث شدم خداوند ٩ دستور به من ابلاغ کرد که اولین آن اخلاص عمل در همه حالات است، بنابراین امروز افراد جامعه ما و مسئولین باید در تمام حالات اخلاص را در نظر داشته باشند و با وسیله صحیح در پى اهداف مقدس باشند، زیرا اسلام هدف مقدس را با وسیله نامقدس نمى خواهد.

رفیعی با اشاره به فراز دیگرى از این روایت، افزود: در طول زندگى انسان، اعتدال در امور و میانه روى برای او یک امر ضرورى است لذا در سیره پیامبر (ص) مشاهده مى شود ، ایشان حتی در امور مادی هم هیچ‌ گاه اسراف یا ثروت‌ اندوزی نداشتند چرا که این دو افراط و تفریط هستند و همچنین رعایت عدالت در حالت شادى و غضب از توصیه هاى خداوند به پیامبر اکرم (ص) بوده است.

وی تاکید کرد: طبق روایت پیامبر (ص) انسان باید با هر که با او قطع رابطه کرد، ارتباط برقرار کند و از اشتباه دیگران بگذرد و عفو کند، در تاریخ مشاهده مى کنیم پیامبراسلام در مواردى افراد را عفو کرده که انسان متعجب مى گردد.

این کارشناس مذهبی، محروم نکردن فردى که تو را محروم کرده، تفکر در عین سکوت، نگاه عبرت انگیز به عالم و ذکر بودن کلام انسان در هر حالتى را از دیگر موارد سفارش شده خداوند تبارک و تعالى به حضرت رسول اکرم (ص) برشمرد.

/خبرنگار: محمد محسنی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار