توسعه همکاری های مشترک بین آموزش و پرورش، سپاه و بسیج

مشهد (پانا) - جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی خراسان رضوی باحضور مدیرکل آموزش و پرورش و نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۳۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
توسعه همکاری های مشترک بین آموزش و پرورش، سپاه و بسیج

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به این که همکاری نزدیک و مطلوبی بین این دو بخش وجود دارد گفت: آموزش بیش از ۵ هزار راوی معلم در سال گذشته و همکاری سپاه و بسیج در محرومیت زدایی و توجه به مناطق محروم در کنار اجرای برنامه های متعدد مشترک در زمینه توسعه توجه به فرهنگ قرآن ، عترت و نماز و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دو بخش بسیج فرهنگیان و دانش آموزی تنها بخش کوچکی از این همکاری های مشترک است.
وی افزود : آموزش و پرورش در حد توان خود تلاش خواهد کرد با برنامه ریزی های لازم و ایجاد هماهنگی مناسب در مسیر توسعه همکاری‌ها با سپاه و بسیج گام بردارد.
خدابنده تصریح کرد: در زمینه تربیت دانش آموزانی چندوجهی و تمام ساحتی می توان با بهره گیری از ظرفیت بسیج و مساجد و همچنین اجرای طرح‌هایی مانند اشتغالزایی برای این قشر، دانش آموزانی اجتماعی را تربیت کرد.
سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) هم در این جلسه بابیان این که همکاری ها و اقدامات مشترک بسیارزیادی بین آموزش و پرورش و سپاه و بسیج وجود دارد اظهار داشت: باید در برنامه ریزی ها و مواجهه با دانش آموزان در موضوعات مختلف که همکاری بین این دو بخش وجود دارد دقت نظر بسیارزیادی داشت.
وی افزود: در بخشی از طرح هایی که در حال انجام است مسائلی مانند محرومیت زدایی و ... مطرح می شود اما در بخش زیادی از این مدل همکاری ها به دنبال الگوسازی مناسب برای جامعه به ویژه دانش آموزان هستیم تا در تربیت دانش آموزانی که در وجوه مختلف موثر هستند نقش ایفا کنیم.
نظری به برنامه ریزی جهت ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان و پیشگیری از گرایش به آسیب های اجتماعی هم اشاره ای داشت و گفت :اتصال و پیوند دانش آموزان به مسجد و پایگاه های بسیج می تواند زمینه رشد تربیتی و فرهنگی این نسل را بیش از پیش فراهم کند و قطعا تعامل بین پایگاه های بسیج مسجد و مدارس می تواند در این بخش بسیار راهگشا باشد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) در بخش دیگری از این جلسه با اظهار تأسف از این که اردوی راهیان نور دانش آموزی در سال گذشته برگزار نشد افزود : قطعا امسال تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی و هماهنگی مجددا این اردوها را راه اندازی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار