معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی:

سند سلامت اجتماعی کشور تدوین شده است

اردبیل (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: سند سلامت اجتماعی کشور به همت بهزیستی تدوین و تهیه شده است و پس از تصویب دولت ابلاغ می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۲۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
سند سلامت اجتماعی کشور تدوین  شده است

حبیب‌الله مسعودی فرید در مراسم تجلیل از مددکاران در سرعین اظهار کرد: در راستای تجمیع خدمات مجتمع‌های خدمات بهزیستی نظام جامع ارائه خدمات اجتماعی با محوریت بهزیستی در کشور از حالت پایلوت به فراگیر تبدیل شده است و توسعه خواهد یافت. شورای اجتماعی کشور نیز با ایجاد این نظام موافقت کرده است و امیدواریم مشارکت خوب مجموعه بهداشت و درمان را نیز در این زمینه شاهد باشیم.

وی نظام جامع ارائه خدمات اجتماعی را گامی در راستای جلوگیری از اقدامات پراکنده بهزیستی دانست و افزود:‌ این اقدام می‌تواند زمینه‌ساز ارائه خدمات متنوع به افراد هدف شده و بهره‌وری و رضایت عمومی را افزایش دهد که اکنون در اسلام‌شهر شاهد اجرای فاز آزمایشی آن هستیم و تلاش می‌کنیم با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی بتوانیم مشارکت دستگاه‌های مختلف را نیز در اجرای این نظام فراهم آوریم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اقدامات بهزیستی در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، خدمات‌رسانی به معلولان، توزیع یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک روستایی، توسعه مهدهای روستایی و طرح غربالگری شنوایی و بینایی گفت:‌ ما در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این حوزه در سطح کشور داشتیم که تلاش بر تقویت و ارتقای این اقدامات و فعالیت‌هاست.

مسعودی فرید در مورد فعالیت‌های تخصصی مددکاری اجتماعی در سه حوزه خانواده و مدرسه، بیماران و اختلالات روانشناسی، عمومی و تامین سلامت در حوزه بیمارستان‌ها در کشور تصریح کرد:‌ توسعه و تقویت مددکاری مدرسه از دوران کودکی مهم‌ترین اولویت در این حوزه بوده که در همین راستا طرح نماد در مدارس اجرا می‌شود که تلاش و جدیت بر این است تا با همکاری و مشارکت هر چه بیشتر تا پایان سال آینده بتوانیم این طرح را در تمامی مدارس اجرا کنیم.

وی بیان کرد:‌ با توجه به معضل طلاق در سطح جامعه تلاش و جدیت بهزیستی بر این بوده تا در حوزه مددکاری اجتماعی برای کاهش آسیب‌ طلاق فعالیت کند که در این زمینه اقدامات خوب و مطلوبی انجام شده و با مداخلات کارشناسی و تخصصی تلاش می‌کنیم تا زمینه برای کاهش این معضل و آسیب در کشور فراهم شود.

تدوین سند سلامت اجتماعی در کشور با اشاره به آسیب‌پذیری کودکان در برابر آسیب طلاق اظهار کرد:‌ برای کنترل و کاهش آسیب طلاق در بین کودکان و نوجوانان مددکاران تخصصی و حرفه‌ای با مداخله به‌ موقع تلاش می‌کنند تا از آسیب‌پذیری کودکان در این زمینه کاهش داده و کودکان را در برابر این آسیب محافظت کنند.

مسعودی فرید استان اردبیل را از استان‌های موفق و برتر در حوزه فعالیت‌های مددکاری دانست و گفت: براساس آخرین ارزیابی‌های انجام شده اردبیل جزو چهار استان برتر در این حوزه بوده که امیدواریم فعالیت‌ها در این حوزه توسعه و گسترش یافته و مددکاران با ابتکار و خلاقیت بتوانند اقدامات موثرتری انجام دهند.

وی همچنین در نشست با مدیران سازمان بهزیستی در اردبیل اظهار کرد: ما برای توانمندی زنان سرپرست خانوار و همچنین خدمات‌رسانی به معلولان و توزیع یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک روستایی فعالیت‌های خوبی را در چند سال اخیر شاهد بودیم و در کنار آن بحث توسعه مهدهای روستایی و طرح غربالگری شنوایی و بینایی را به شکل گسترده انجام می‌دهیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ضرورت فعال شدن مجتمع‌های خدمات بهزیستی را با رویکرد تجمیع این خدمات یادآور شد و خاطرنشان کرد: در همین راستا به زودی نظام جامع ارائه خدمات اجتماعی با محوریت بهزیستی در کشور توسعه یافته و از حالت پایلوت به حالت فراگیر درمی‌آید.

مسعودی فرید موافقت شورای اجتماعی کشور را با ایجاد این نظام جامع به عنوان الگوی موفق یادآور شد و گفت: ما اخیرا با وزیر بهداشت نشستی را برگزار کردیم و خواستار همراهی مجموعه بهداشت و درمان در ارائه خدمات اجتماعی در کشور شدیم.

وی ادامه داد: ما این نظام جامع را با هدف جلوگیری از اقدام پراکنده بهزیستی در ارائه خدمات متنوع به جامعه هدف تدوین کردیم و سعی‌مان بر این است با این اقدام بهره‌وری و رضایتمندی مردم را ارتقا دهیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: فاز آزمایشی این طرح هم اکنون در اسلام‌شهر تهران در حال اجراست و ما قصد داریم با همراهی تمامی دستگاه‌ها و با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی بتوانیم این نظام جامع را اجرایی و حوزه مددکاری را با ایده‌پردازی‌ها و خلاقیت‌های متفاوت تقویت کنیم.

مسعودی فرید در ادامه به فعالیت تخصصی و جامع مددکاری اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: مددکاری در سه حوزه خانواده و مدرسه، بیماران و اختلالات روانشناسی، عمومی و تامین سلامت در حوزه بیمارستان‌ها تعریف می‌شود که بیشترین تاکید ما بر توسعه و تقویت مددکاری مدرسه از همان دوران کودکی است.

وی بیان کرد: البته در حال حاضر طرح نماد در مدارس اجراست که امیدواریم با همراهی و کمک به اجرای این طرح تا پایان سال 98 بتوانیم در همه مدارس این طرح فراگیر را اجرایی کرده و عملیاتی کنیم.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی همچنین از تهیه 24 جلد کتاب در این راستا خبر داد و گفت: ما در حوزه مددکاری اجتماعی برای کاهش آسیب طلاق نیز اقدامات خوبی را آغاز کردیم به طوری که با مداخلات به موقع و به شکل تخصصی و حرفه‌ای سعی داریم با رصد موضوع طلاق دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را در این حوزه تعدیل کنیم.

مسعودی فرید کار تخصصی مددکاران را در کنترل و کاهش آسیب طلاق در گروه سنی کودک و نوجوان یادآور شد و بیان کرد: با مداخله به هنگام سعی داریم تا از آسیب‌پذیری کودکان در این حوزه بکاهیم تا خانواده‌های درگیر و غیرموثر در این زمینه نتوانند فرزندان خود را نیز گرفتار اعتیاد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار