آماده‌باش مدیریت بحران استان البرز به دستگاه‌های اجرایی درباره ورود سامانه بارشی

کرج (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تاکید کرد با توجه به اخطاریه سازمان مدیریت بحران کشور و اداره کل هواشناسی درخصوص ورود سامانه بارشی باید تدابیر لازم در این زمینه از سوی فرمانداران و روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌های استان صورت گیرد.

کد مطلب: ۸۱۲۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌باش مدیریت بحران استان البرز به دستگاه‌های اجرایی  درباره ورود سامانه بارشی
به گزارش خبرنگار پانا از البرز، مهدی مهرور با اعلام این خبر گفت: بررسی آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت موج ناپایدار سطوح میانی به تناوب از ظهر فردا ۲۴ فروردین ماه تا عصر دوشنبه در منطقه البرز مرکزی است
وی افزود: پیامد آن رخداد رگبار باران (ارتفاعات بارش برف)، رعد و برق و وزش باد در استان به ویژه مناطق شمالی و جاده های کوهستانی منتهی به آن است، همچنین آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، رانش کوه و ریزش سنگ در دامنه‌های پرشیب کوهستانی مورد انتظار است.
مهرور ادامه داد: شورای هماهنگی شهرستان‌ها و کلیه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی ، امدادی، ایمنی و ... به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم برای فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل ریزش کوه و وزش باد و یا هرگونه حادثه احتمالی آمادگی کامل داشته باشند.
مهرور از شهروندان خواست از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و دائمی و آب‌گرفتگی معابر شهری در مناطق یادشده خودداری کنند.
همچنین شهروندان باید از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال ریزش سنگ و رانش کوه به سبب بارش باران و برف در جاده‌های کوهستانی و دامنه های پرشیب نیز خودداری کنند.
دیگر توصیه‌ها برای دستگاه‌ها و شهروندان به این شرح است:
۱ - به همراه داشتن تجهیزات زمستانی ( زنجیر چرخ، لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی و ...).
۲ - پاکسازی جاده‌های بین شهری و معابر عمومی، مسیل‌ها، انهار و زیر پلها.
۳ - پرهیز از اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها.
۴ - صدور پیش‌آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه‌های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری و ... جهت رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار