جشنواره تئاتر چهل فانوس در 10 مسجد آذربایجان غربی برگزار می شود

ارومیه(پانا) رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: نخستین جشنواره استانی تئاتر بچه های مسجد با عنوان 'چهل فانوس' از 23 تا 30 فروردین سال جاری به میزبانی 10 مسجد در شهرستان های ارومیه، نقده و تکاب برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۱۲۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره تئاتر چهل فانوس در 10 مسجد آذربایجان غربی برگزار می شود

احد هوشمند رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی افزود: مساجد شهید مهدی سلیمانی، یا زهرا (س)، اسماعیل بیگ، حضرت علی اکبر و یوردشاهی در ارومیه، مساجد حضرت علی اکبر، امیرالمومنین (ع) و ولیعصر (عج) در تکاب و مساجد امام جعفر صادق (ع) و امام زمان (عج) در نقده نمایش های جشنواره چهل فانوس را میزبانی می کند.

وی اضافه کرد: نمایش بوی یاس به کارگردانی سمیه پروین در تاریخ 27 فروردین سال جاری در مسجد حضرت علی اکبر شهرک گلمان ارومیه برگزار خواهد شد و هفت نمایش دیگر نیز پس از اقامه نماز مغرب و عشا و در حضور امام جماعت مساجد اجرا می شود.

هوشمند ادامه داد: 'محرمانه' به کارگردانی سهیل شلیله، برادری به کارگردانی سالار تیموری، عروسی به کارگردانی علی عاملی، پرده عشق به کارگردانی سعید صلحی و بازگشت به کارگردانی رضا محمدخانی از ارومیه در جشنواره تئاتر چهل فانوس حضور دارد.

وی بیان کرد: 'گنبد سبز عاشقی' به کارگردانی شهریار نیریز نقدهی از نقده و 'روبه' به کارگردانی حجت قاسم نژاد از تکاب نیز در این جشنواره حضور دارد.

وی افزود: شناسایی هنرمندان و استعدادهای ناب در مساجد، تشکیل گروه های نمایشی در جهت ترویج ارزش های دینی، احیای تئاتر مردمی در مساجد، ایجاد جریان فرهنگی و ترویج هنر نمایش سالم و اخلاقی در بین عموم مردم، زنده نگه داشتن گروه های فعال تعزیه و نمایش های میدانی در مساجد و ایجاد انگیزه و تشویق گروه های هنری از اهداف برگزاری این جشنواره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار