پیام تبریک معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش به مناسبت عید سعید مبعث

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش طی پیامی، فرخنده سالروز بعثت نبی مکرم اسلام، حضرت ختمی مرتبت، حضرت محمد (ص) و عید سعید مبعث را به تمامی فرهنگیان فرهیخته، تبریک گفت.

کد مطلب: ۸۱۲۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش به مناسبت عید سعید مبعث

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام علیرضا کاظمی، به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اقرأ باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ وربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم »

فرخنده سالروز بعثت نبی مکرم اسلام، حضرت ختمی مرتبت، رسول بشارت، مهربانی و نوع دوستی، حضرت محمد (ص) و عید سعید مبعث را به همه فرهنگیان شریف ، به ویژه مربیان محترم امور تربیتی و مشاوران عزیز مدارس سراسر کشور، تبریک عرض می کنم.

مبعث سرآغاز تجلی انوار ملکوتی اسلام و تکامل دین در سرزمین حجاز و آغازی بر پایان جهل و گمراهی است و آنچه امروز در پی گذشت قرن ها از حادثه بزرگ بیست و هفتم ماه مبارک رجب شاهد آن هستیم، بلوغ و تکامل دین مبین اسلام در پهنه گیتی است که انسان های آزاده جهان برای رهایی از کجی ها و ناملایمات و تکوین شخصیتی و معرفتی خود به آن پناه آورده اند.

بیست و هفتم رجب المرجب یادآور حادثه درخشانی است که بشریت به برکت آن از بند تاریکترین جاهلیت ها آزاد و گام در راه فطرت و فضیلت گذاشت. در این روز بود که آفتاب مبعث پیامبر نور و رحمت، از کوه حرا بر تمامی بشریت طلوع کرد و یگانه مسیر تعالی را بر جویندگان حقیقی هدایت آشکار نمود. در این روز خجسته، نشاطی روح افزا بر عالم هستی دمیده شد و نیکوترین خصلت های اخلاقی در برابر آدمیان نمایان گردید.

بعثت پیامبر اکرم (ص) سرآغاز راهی شد تا انسان از شرک؛ بی عدالتی؛ تبعیض؛ جهل و فساد بیرون آمده و به سوی توحید؛ معنویت؛ عدالت و کرامت حرکت کند.

فرا رسیدن عید سعید مبعث، یادآور تجلی نور الهی بر وجود منور سید کائنات،حضرت محمد مصطفی (ص) را به همه مسلمانان و پیروان راستین نبوت همچنین به خانواده بزرگ فرهنگیان تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد منان عزت، سربلندی و سرافرازی روزافزون اسلام و مسلمین را مسئلت دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار