رییس کمسیسون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز: جشنواره گلستان خوانی ، فرصتی برای توسعه فرهنگ شهروندی است

شیراز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش فارس از برگزاری سومین جشنواره استانی گلستان خوانی دانش آموزان فارس همزمان با یاد روزشیخ اجل سعدی در شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۲۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
رییس کمسیسون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز: جشنواره گلستان خوانی ، فرصتی برای توسعه فرهنگ شهروندی است

علی عسکر جمشیدی در جمع اعضای ستاد برگزاری جشنواره استانی گلستان خوانی دانش آموزان فارس افزود: در سال جاری تاکنون 59 جشنواره منطقه ای گلستان خوانی در سطح شهرستانها ومناطق استان برگزار شده است.

وی این جشنواره را از ابتکارات آموزش وپرورش فارس عنوان کرد وافزود: در سال جاری بیش از 240 هزار داش آموز دوره دوم ابتدایی شامل کلاس های چهارم ، پنجم وششم ونوآموزان دوره پیش دبستانی استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش فارس گفت: دراین راستا 3کتاب با عنوان ورقی ازگلستان در دبستان شامل 10 حکایت از گلستان سعدی متناسب با سن دانش آموزان این دوره تهیه ودراختیار همه این دانش آموزان قرار گرفته است

وی اظهار داشت: دراین کتابها گلچینی از ضرب المثل های پارسی که ریشه درحکایات سعدی نیز داشته اند آورده شده است.

جمشیدی هدف از اجرای این طرح را کاهش استرس دانش آموزان و بازگشت به اهداف متعالی تعلیم وتربیت دانست و افزود: دانش آموزان دوره ابتدایی با یکی ازچهره های ادبی ملی آشنا شده وبخش هایی از یکی از زیباترین اثر وی یعنی گلستان را حفظ، خوانده و حکایتهای آن را درک می کنند.

وی افزایش گنجینه لغات دانش آموزان برای استفاده در سالهای آتی،ایجاد روحیه شادی و نشاط در دانش آموزان،شناخت استعدادهای هنری، دوری از آموزشهای رسمی، طوطی وار و خشک مدارس و نهایتا استفاده از مضامین و پیامهای ارزشمند موجود در این اثر فاخر در زندگی فردی و اجتماعی را از جمله دیگراهداف مهم این طرح عنوان کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش فارس گفت:این برنامه در تمامی مدارس دوره دوم ابتدایی اجرا و نمایندگان این دانش آموزان در زاد روز تولد سعدی در شیراز با حضور مقامات استانی و کشوری ضمن این که به هنرنمایی می پردازند مورد تجلیل قرار می گیرند .

وی گفت: بازخوردهایی که در این سالها از اجرای این برنامه در سطح استان دریافت شده است این اداره کل را به اجرای آن در سالهای آینده نیز مصمم کرده و با چاپ کتابهایی در این زمینه ،زمانی از وقت درس فارسی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی با مجوز وزارتخانه متبوع ،رسما به تدریس این حکایتها اختصاص یافته است که این برنامه قابلیت اجرا در سطح کشور را نیز دارد .

دراین جلسه رییس کمسیسون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیرازنیز ضمن ابراز خرسندی از اجرای این طرح در استان فارس این طرح را فرصت خوبی برای توسعه فرهنگ شهروندی عنوان کرد.

لیلا دودمان خواستار استمرار این طرح دراستان وخصوصا شهر شیراز شد وافزود: باید از ظرفیت تشکل های غیردولتی فعال در زمینه ادبیات کودکان نیز دراجرای این طرح استفاده شود.

رییس کمسیسون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز خواستار تشکیل کمیته ای برای اجرای طرح های پژوهشی برای ارزیابی اثربخشی این طرح در بین دانش آموزان وخانواده ها وشناسایی چالش های پیش روی اجرای این طرح شد واز حمایت مجموعه شهرداری وشورای اسلامی شهر از این طرح خبرداد.

معاون اجتماعی ومشارکتهای مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی وورزشی شهرداری شیرازنیز دراین جلسه گفت: گلستان سعدی مملو از حکایات تربیتی در همه ابعاد است.

ساراهمت گفت: اگر مفاهیم سعدی در جامعه توسعه یابد قطعا با کاهش آسیب های اجتماعی در کشور مواجه خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار