همایش بزرگداشت روز جهانی اوتیسم در تبریز/

لزوم تشخیص به هنگام بیماری اوتیسم/دانش آموزان اوتیسمی نیازمند حمایت خیرین هستند

تبریز( پانا)- رییس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی گفت: اگر  بیماری اوتیسم به هنگام تشخیص داده شود و اولیا نسبت به رفتار این بچه ها آگاه باشند و در نتیجه مداخلات به هنگام سبب می شود این بچه ها زندگی بهتری داشته باشند.

کد مطلب: ۸۱۲۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تشخیص به هنگام بیماری اوتیسم/دانش آموزان اوتیسمی نیازمند حمایت خیرین هستند

مریم خوشبخت در همایش بزرگداشت روز جهانی اوتیسم در آموزشگاه پویش ناحیه 2 تبریز گفت: اوتیسم بیماری نیست بلکه اختلال سیستم عصبی مغز است و جالب است بگویم که همه افراد نشانه ای از رفتار اوتیسم را دارند ولی در برخی این نشانه ها شاخص تر و بارزتر است.

وی افزود: این افراد در تعامل و برقراری ارتباط اجتماعی دچار مشکل هستند و اگر این بیماری به هنگام تشخیص داده شود و اولیا نسبت به رفتار این بچه ها آگاه باشند و در نتیجه مداخلات به هنگام سبب می شود این بچه ها زندگی بهتری داشته باشند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی با اشاره کمک های مسئولین و خیرین در راه اندازی و تجهیز آموزشگاه پویش ادامه داد: این مدرسه تنها مدرسه شمالغرب کشور است و گرچه در برهه ای زمان دچار مشکل خاص شده بود ولی با درایت دلسوزانه جناب آقای خان محمدی رییس سابق آموزش و پرورش استثنایی استان و آقای راستگو مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 تبریز از ناحیه 5 به ناحیه 2 منتقل شد و درحال حاضر معلمان خوب و مجرب با مدیریت شایسته دارد و به اتاق های بازی، تاریک، شن و کار درمانی تجهیز شده است.

خوشبخت گقت: در حال حاضر 13 معلم در این مدرسه مشغول خدمت و 32 دانش آموز نیز مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان این که قهرمانان واقعی زندگی این فرزندان، اولیا هستند و باید آگاهی و ظرفیت خود را بالا ببرند، گفت: آنچه که معلمان و درمان گران در مدرسه انجام می دهند را باید اولیا یاد بگیرند و در خانه با آن ها تمرین کنند چرا که معلم به تنهایی نمی تواند از عهده این کار برآید.

رییس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی تصریح کرد: این بچه ها با تغییر محیط رفتارشان تغییر می کند و باید در خانه، اولیا در حد امکان اتاق و حریم خصوصی برای آن ها ایجاد کنند تا رفتار های تکانشی کمتر داشته باشند.

خوشبخت افزود: در اثر تعامل با صدا و سیما برنامه هایی برای آگاه سازی بیشتر اولیا و مربیان از این بیماری از طریق رادیو ضبط و پخش می شود.

قول مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 تبریز برای کفپوش کردن سالن آموزشگاه پویش

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 تبریز نیز در این مراسم گفت: معلم از جنس نور است و ارزش کار مربیان و معلمانی که با این فرشتگان کار می کنند و به کار خود عشق می ورزند دوچندان است.

جعفر راستگو گفت: حرف زدن در مورد کار این معلمان آسان است و در عمل است که ارزش کار آن ها مشخص می شود.

وی همچنین از قول مساعد برای کفپوش کردن سالن مدرسه پویش تا مهرماه خبر داد.

لزوم حمایت خیرین برای تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان اوتیسمی

علی رضا پور مدیر آموزشگاه پویش نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار پانا در پاسخ به سوال ما مبنی بر این که آیا مشکلات این آموزشگاه که سال گذشته از طریق سایت پانا منتشر شده بود حل شده یا نه؟ اظهار کرد: خوشبختانه بخش عمده ای از مشکلات این آموزشگاه در مدت این یک سال با اطلاع رسانی درست و همت خیرین تا حدودی مرتفع شده است و توانسته ایم اتاق های بازی، شن و تاریک را تجهیز کنیم و همچنین توانستیم سالن را مسقف کنیم.

وی افزود: اما متاسفانه در تامین هزینه سرویس ایاب و ذهاب این دانش آموزان همچنان مشکل داریم و نیازمند حمایت خیرین هستیم.

همایش روز جهانی اوتیسم با شعار "توانمند سازی دختران و زنان اوتیسم" در آموزشگاه پویش ناحیه 2 تبریز برگزار شد.

از 10 فروردین تا 12 اردیبهشت ماه جهانی اوتیسم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار