مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: متناسب‌سازی آموزش‌های شاخه کاردانش با بازار کار در سال حمایت از کالای ایرانی

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش متناسب‌سازی آموزش‌های شاخه کاردانش با بازار کار در سال حمایت از کالای ایرانی را یکی از مهم‌ترین اولویت امضای تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش با وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست.

کد مطلب: ۸۱۲۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: متناسب‌سازی آموزش‌های شاخه کاردانش با بازار کار در سال حمایت از کالای ایرانی

سیدمصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با پانا با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت صنعت، معدن و تجارت و ابلاغ مصوبات همکاری بین حوزه‌های ذی‌ربط در استان‌ها گفت: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و تاکید رئیس جمهور بر توسعه آموزش‌های مهارتی و و ورود جوانان به بازار کار با امضای این تفاهم‌نامه برنامه‌های عملیاتی آن در حال پیگیری است.

تاکید بر نقش هنرستان‌ها در تحقق شعار سال

وی با اشاره به نقشی که هنرستان‌ها در تحقق شعار سال دارند ادامه داد: نیروی انسانی ماهر و کارآمد در متناسب‌سازی کردن آموزش‌ها در هنرستان‌ها با نیاز بازار کار نقش کلیدی دارد و از آن جایی که بیشترین تعداد رشته‌ها در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در زمینه صنعت است،‌ این نشان از اهمیت و جایگاه این آموزش‌ها برای تربیت نیروی کار ماهر دارد.

تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع و بازار کار

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بحثی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری هستیم،‌ به تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع و بازار کار برمی‌گردد براساس این موضوع فعالیت‌های مشترکی در سراسر کشور آغاز شده است.

آذرکیش به توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی اشاره و عنوان کرد: در اسناد فرادستی نیز بر این موضوع تاکید شده است همچنین راهکارهای عملیاتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تنوع دادن به حرف و مشاغل مورد نیاز حال و آینده کشور اشاره شده است.

وی افزود: هدایت تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان به رشته‌هایی که اکنون و در آینده مورد نیاز بخش‌های تولیدی،‌ خدماتی و کشاورزی هستند در سند تحول بنیادین ذکر شده است.

تاکید بر توسعه کارآفرینی در تمام دوره‌های تحصیلی

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه کارآفرینی در تمام دوره‌های تحصیلی و آشنایی دانش‌آموزان با ظرفیت‌ها و نیازهای بخش صنعت، معدن و تجارت در این تفاهم‌نامه به طور جدی پیگیری می‌شود.

تقویت تولید داخلی و کاهش نرخ بیکاری

آذرکیش با تاکید بر اینکه تقویت تولید داخلی و کاهش نرخ بیکاری دنبال می‌شود تصریح کرد: دفتر همکاری‌های کاردانش در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده است که بازدید میدانی دانش‌آموزان از این مراکز نیز صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت صنایع برای تجهیز هنرستان‌ها استفاده خواهیم کرد و هنرجویان با توجه به 3 ساله شدن هنرستان‌ها باید در اصناف و صنایع کشور مشغول به کار شوند.

65 رشته در حوزه صنعت داریم

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که از 160 رشته شاخه کاردانش چه تعداد رشته در بخش صنایع داریم بیان کرد: 65 رشته در حوزه صنعت داریم که به افزایش اشتغال جوانان و بهره‌وری کمک می‌کند زیرا بیشترین رشته این شاخه را در حوزه صنعت داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار