معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی: از توان نیروهای جوان برای توسعه استان استفاده شود

درست هزینه کردن بخشی از اقتصاد مقاومتی

قاین (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت:جوان گرایی و استفاده از نیروی مستعد و متخصص جوان از شعارهای دولت تدبیر و امید است ودر خراسان جنوبی باید از توان نیروهای جوان و مستعد برای توسعه استفاده شود.

کد مطلب: ۸۱۲۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی: از توان نیروهای جوان برای توسعه استان استفاده شود

سید مجتبی علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در جلسه شورای اداری شهرستان قاینات اظهارکرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فشار ها و مشکلاتی که بخاطر شعار استکبار ستیزی در دستور کارش بوده؛ همیشه با حمایت و پشتیبانی مردم و البته به برکت خون شهداء، از همه فراز و نشیب ها عبور کرده است.

معاون استاندار اشاره به قسمتی از فرمایشات مقام معظم رهبری که در ابتدای سال جدید در حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) ایراد کردند؛ گفت: مسئولین تا کنون اقدامات مؤثری در مباحث تأمین عدالت و امنیت انجام داده اند و همچنین در بحث علم و فناوری قدم های بسیار مؤثری برداشتند و در خصوص فراهم نمودن زیرساخت ها در روستا ها و کلیه مناطق کشور اقدامات خوبی توسط دولت صورت گرفته و در رابطه با صادرات غیر نفتی نیز این مهم دو برابر شده و در باب توسعه اجتماعی و سیاسی نیز با ایجاد فضای باز سیاسی حضور مردم و اتکاء نظام به آرای مردم، جزء افتخارات این نظام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، افزود: ما در کشور از ظرفیت 10 میلیون قشر جوان تحصیل کرده و 4 میلیون دانشجو برخورداریم که همه این ها یک ظرفیت ارزشمندی برای کشور است که بایستی از این ظرفیت ها بدرستی استفاده شود.

وی اظهارکرد: جوان گرایی و استفاده از نیروی مستعد و متخصص جوان از شعارهای دولت تدبیر و امید است واین موضوع در سطح استان نیز آغاز شده است و گام هایی هم برای استفاده از این پتانسیل ارزشمند برداشته شده است واز توان نیروهای جوان و مستعد برای توسعه استان استفاده شود.

علوی مقدم همجوار بودن استان با کشورهای همسایه را از دیگر ظرفیت های این استان برشمرد و گفت:برای رشد و توسعه استان باید از این ظرفیت ها نهایت بهره را برد.

معاون استاندار در قسمتی از سخنان خود؛ گفت: شرکت استان در نمایشگاه تهران، فرصتی بسیار خوبی برای معرفی و شناساندن ظرفیت های این استان بود که مدیران بایستی این ارزش ها را از جمله؛ وجود میراث فرهنگی غنی، موضوعات گردشگری، کویر بکر و دست نخورده موجود در استان و همچنین وجود معادن و دیگر آثار باستانی و تاریخی را بدرستی برای مردم معرفی نمایند.

علوی مقدم در ادامه به دلایل عدم استفاده از ظرفیت های موجود استان پرداخت و تصریح کرد: عدم خودباوری و اتکاء به نیرو های داخلی، طولانی بودن روند دریافت استعلامات، عدم شفاف بودن برخی از مدیران با مردم، بی توجهی به درون زایی اقتصاد، اتکاء بیش از حد به نفت و عدم تغییر سبک زندگی از جمله مهمترین دلایل عدم استفاده از ظرفیت های استان می باشد.

وی درست هزینه کردن را بخشی از اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: چرخ اقتصاد در صورتی می چرخد و حمایت از کالای ایرانی در صورتی اتفاق می افتد که از توان نیروها و تولیدات داخلی استفاده شود .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با توصیه به مدیران گفت: در حوزه عمران اولین چیزی که ما از دستگاه های اجرایی توقع داریم و البته نظارت هم خواهیم کرد؛ رعایت الزامات فنی و عمرانی پروژه های عمرانی، سرعت عمل توأم با دقت در اجرای پروژه ها، توجه به برنامه ریزی، دوراندیشی و حرکت اندیشمندانه، پرهیز از اجرای پروژه های جدید، رعایت شعار سال حمایت از کالای ایرانی، پرهیز از اتکاء به ترک تشریفات و کنترل ساخت و ساز های غیر مجازاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار