تقاطع فردوسی و صدوقی تا نیمه نخست سال اجرایی می‌شود

قم (پانا)- شهردار قم بلوار فردوسی را یکی از پروژه‌های مهم شهر قم خواند و گفت: در این پروژه تقاطع شهید صدوقی در مرحله مطالعات است تا بتوانیم اواسط سال عملیات عمرانی آن را آغاز کنیم؛ همچنین تقاطع فردوسی با بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز در دستور کار است.

کد مطلب: ۸۱۲۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تقاطع فردوسی و صدوقی تا نیمه نخست سال اجرایی می‌شود

دکتر سقائیان‌نژاد پیش از ظهر دوشنبه بیستم فروردین ماه در دیدار آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به مشکلات و مسائل موجود در کشور، اظهار کرد: خوشبختانه گرفتاری‌هایی که در شهرداری به وجود آمده مسائلی نیست که در مدیریت شهری تردید و ناامیدی ایجاد کند؛ کار ما سخت است از این بابت که باید با سایر ارگان‌ها هماهنگ باشیم تا کار بهتر پیش رود و این در حالی است که ارگان‌های دیگر با مشکلات مواجه هستند و نمی‌توانند هماهنگی لازم را با فعالیت‌های شهری داشته باشند.
شهردار قم گفت: تیم مدیریتی که در حال حاضر در شهر قم کار می‌کند انسجام و دغدغه دارد و بر همین مبنا در مقابل تمام مشکلات ایستاده و سعی داریم با همین چارچوب فعالیت‌ها را در سال 97 پیش ببریم.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه برای سال 97 شهرداری بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی کرده است، گفت: در سال 96 بودجه شهرداری بیش از 2 هزار و 200 میلیارد تومان بود که بیش از 85 درصد محقق شده که 30 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش درآمد صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه 28 اسفند 96 بالغ بر 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت قطار شهری به سرانجام رسید، افزود: با وجود اینکه گره‌هایی در این کار در ارگان‌های مختلف پیش آمده بود با حمایت رئیس مجلس شورای اسلامی مشکل حل شد و تخصیص صورت گرفت و با این شرایط تلاش داریم فاز نخست قطار شهری را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.
شهردار قم با تاکید بر اینکه از دومین روز فروردین فعالیت عمرانی در قطار شهری از سر گرفته شد، خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات نوروزی نیز پیش‌بینی‌های خوبی صورت گرفته بود تا شرایط خوبی برای زائرین داشته باشیم.
سقائیان‌نژاد با اشاره به اختصاص بوستان‌هایی برای اسکان اضطراری زائرین، گفت: از نظر نظافت شهری، درختکاری و... طراوت نسبی بر شهر حاکم شده و در حوزه زیباسازی نیز اقدامات قابل توجهی در ورودی‌های شهر انجام دادیم.
وی با اشاره به پروژه‌های شهرداری در سال 97 اظهار کرد: اجرای ادامه بلوار عماریاسر یکی از پروژه‌های کلیدی است که بالغ بر 80 میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته تا تملکات به سرعت انجام شده و بتوانیم پروژه را بازگشایی کنیم.
شهردار قم بلوار فردوسی را یکی از پروژه‌های مهم شهر قم خواند و افزود: در این پروژه تقاطع شهید صدوقی در مرحله مطالعات است تا بتوانیم اواسط سال عملیات عمرانی آن را آغاز کنیم؛ همچنین تقاطع با بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز در دستور کار است.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل پروژه‌های ویژه‌ای پیش‌بینی شده است، گفت: 10 میلیارد برای خرید اتوبوس جدید پیش‌بینی شده و 13 میلیارد تومان نیز برای بازسازی اتوبوس‌ها اختصاص داده‌ایم.
وی اضافه کرد: در حوزه توسعه و مکانیزاسیون پل‌های عابرپیاده نیز برنامه‌هایی داریم؛ در حوزه هوشمندسازی کنترل ترافیک نیز اقدامات قابل توجهی در دستور کار است.
وی به اقدامات شهرداری در حوزه درختکاری و توسعه فضای سبز اشاره کرد و افزود: پارک بزرگ زائر در فضایی به مساحت هزار هکتار از جنوب دانشگاه مفید تا محدوده خیابان ظهور و کوه دوبرادران را شامل می‌شود که در دستور کار شهرداری است و کار ماندگاری برای شهر قم خواهد بود.
سقائیان‌نژاد یا بیان اینکه در حوزه پسماند روزانه 700 تن زباله جمع‌آوری می‌شود، گفت: روزانه 700 کیلوگرم زباله تفکیک می‌شده که امروز به بیش از 70 تن رسیده است.
وی به پیشبرد سال دوم برنامه قم 1400 اشاره کرد و افزود: در حوزه کنترل پروژه، کنترل درآمد و ارزیابی عملکرد اقدامات خوبی انجام دادیم و به سمتی می‌رویم که شهرداری هوشمند داشته باشیم.
شهردار قم اتمام پروژه‌های نیمه تمام سال 96 را در اولویت شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: برخی پروژه‌های بزرگ شهرداری در سال 96 به دلایل مختلف به سرانجام نرسید و تلاش داریم در همین ماه‌های ابتدایی سال آن را تکمیل کرده و در اختیار شهروندان قرار دهیم.
سقائیان‌نژاد با تاکید بر بازگشایی برخی پروژه‌های باقیمانده شهر در پایان سال 96 گفت: ادامه بلوار زائر و چند پروژه کلیدی در منطقه یک از جمله این پروژه‌ها بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار