برپایی نمایشگاه عکس "دیوار نبشته های قدیم اصفهان" در پاریس

اصفهان(پانا)_نمایشگاه عکس "دیوار نبشته های قدیم اصفهان" از 18 تا 29 فروردین در خانه فرهنگ ایران در پاریس برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۱۲۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
برپایی نمایشگاه عکس "دیوار نبشته های قدیم اصفهان" در پاریس

این نمایشگاه همراه با نمایش فیلم مستند "به جهت یادگاری" با برگزاری یک نشست با حضور کارگردان و تهیه کننده اثر برگزار خواهد شد.

"گرافیتی های اصفهان" عنوان نمایشگاهی است از 30 دیوار نوشته اصفهان که از 18 فروردین ماه به مدت یک هفته در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

کتاب "خطی ز دل تنگی" نوشته حسین مسجدی و فیلم مستند "به جهت یادگاری" ساخته محسن صفوی فر بر اساس همین مجموعه عکس تولید و منتشر شده اند که در این نمایشگاه در معرض نمایش عموم قرار داده می شود.

این دیوارنوشته‌ها، یک روایت خرد از تاریخ اجتماعی مردم اصفهان است که از زندگی روزمره مردم گرفته تا مقاطع تاریخی خاص مثل حمله افغان‌ها، به قدرت رسیدن شاه صفی، مرگ محمدشاه قاجار و اتفاقات دیگر را که بر اماکن متبرکه و مکان‌های تاریخی نوشته‌شده، دربر می‌گیرد و لذا نویسندگان این دیوارنوشته‌ها چون می‌دانستند که این ساختمان‌ها پایدار می‌مانند به نوشتن بر آنها اقدام کرده‌اند.

بخش عمده‌ای از این نوشته‌ها جنبه بسیار شخصی داشته و برخی نیز به رخدادهای اجتماعی زندگی مردم اصفهان پرداخته است که بیشتر آنها نیز با خط خوش نوشته‌شده‌اند.

گفتنی است؛ نمایشگاه عکس"دیوار نبشته های قدیم اصفهان"، اردیبهشت ماه سال گذشته نیز در گالری یک موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار