جنگ 5 قدرت لیگ آزادگان برای 2 سهمیه لیگ برتر

تهران (پانا)-– رقابت بین تیم‌های مدعی لیگ برتری شدن در لیگ آزادگان به گونه‌ای است که حتی می‌توان انتظار صدرنشینی تیم رده چهارم را در پایان فصل داشت.  

کد مطلب: ۸۱۲۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
جنگ 5 قدرت لیگ آزادگان  برای 2 سهمیه لیگ برتر

هفته‌های پایانی لیگ آزادگان از راه رسیده است و رقابت در صدر جدول برای صعود به لیگ برتر به داغ‌ترین روزهای خود رسیده است.

با توجه به جدول لیگ آزادگان 5 تیم نفت مسجدسلیمان، خونه به خونه بابل، فجر سپاسی شیراز، نساجی قائم‌شهر و بادران تهران شانس صعود به لیگ برتر را دارند و در هفته‌های باقی مانده رقابت سختی بین آنها برای لیگ برتری شدن در جریان است. کار این تیم‌های جایی حساس‌تر می‌شود که در هفته‌ سی و دوم و به‌ویژه سی و سوم شاهد دیدارهای مستقیم بین این تیم ها خواهیم بود.

نگاهی به وضعیت مدعیان صعود به لیگ برتر، شرایط آنها را برای رسیدن به سطح اول فوتبال ایران نشان خواهد داد.

نفت مسجدسلیمان

شاگردان محمود فکری با اختلاف 5 امتیازی که در مقایسه با تیم رده سوم جدول دارند؛ برای صعود به لیگ برتر از 4 بازی باقی مانده نیاز به 8 امتیاز دارند. البته به نظر می‌رسد کار نفت در چهار هفته پایانی لیگ آزادگان در مقایسه با سایر رقبای این تیم سخت‌تر باشد.

آنها در هفته‌های 32 و 33 باید به مصاف دو تیم مدعی نساجی مازندران و بادران تهران بروند. در این بین 3 امتیاز دیدار خانگی با نساجی می‌تواند برای محمود فکری و تیمش کلیدی طلایی باشد و حساس‌ترین دیدار این تیم در هفته‌های باقی‌مانده محسوب خواهد شد.

دیدار با بادران در تهران هم پتانسیل حساس شدن دارد، البته این موضوع نیازمند این خواهد بود که بادران بتواند در هفته‌های 31 و 32 رقبای خود را شکست دهد و جدول به گونه‌ای پیش برود که این تیم دوست دارد. در صورتی که بادران بتواند اختلاف خودش را با رده دوم تا پیش از هفته 33 حداقل به 2 امتیاز برساند دیدار آنها مقابل نفت فینالی دیگر برای تیم محمود فکری محسوب می‌شود.

اما نفت مسجدسلیمان در هفته‌های 31 و 34 به مصاف تیم‌هایی خواهد رفت که نه مدعی صعود به لیگ برتر محسوب می‌شوند و نه اینکه شانس سقوط به دسته پایین‌تر را دارند. در هفته 31 نفت مهمان اکسین البرز خواهد بود و در هفته آخر از مس رفسنجان پذیرایی می‌کند.

خونه به خونه بابل

اختلاف دو امتیازی خونه به خونه با فجر سپاسی حاشیه امن شکننده‌ای برای این تیم ساخته است. آنها برای قطعی کردن صعود خود باید یازده امتیاز دیگر به دست آورند؛ هر چند با توجه به دیدار مستقیم سایر مدعیان شاید خونه به خونه بتواند در هفته سی و دوم در کرج مقابل اکسین جشن صعود بگیرد.

شاگردان دراگان اسکووچیچ در بین 5 تیم مدعی صعود به لیگ برتر تنها تیمی هستند که در چهار هفته باقی‌مانده با هیچ‌یک از مدعیان روبرو نخواهند شد. هر چهار رقیب خونه به خونه تا پایان فصل تیم هایی هستند که ادامه لیگ را تنها برای بهبود جایگاه دنبال می‌کنند؛ به عبارت دیگر ملوان، شهرداری ماهشهر، اکسین البرز و برق جدید شیراز برای هفته‌هایی پایانی نه مدعی صعود محسوب می‌شوند و نه خطر سقوط را احساس می‌کنند.

فجر سپاسی شیراز

تیم قدیمی شهر شیراز با توجه به اختلاف 2 امتیازی که با رده دوم دارد باید هر 4 بازی آینده خود را با برد به پایان برساند و در انتظار لغزش نفت و خونه به خونه باشد.

فجر سپاسی در هفته‌های باقی مانده چهار دیدار متفاوت پیش رو خواهد داشت. در هفته 31 مهمان شهرداری تبریز است؛ تیمی که به دنبال قطعی کردن بقا در لیگ آزادگان خواهد بود و بدون شک از تمام نیرویش برای عبور از سد فجر استفاده خواهد کرد. در هفته 32 مس کرمان که نه مدعی صعود است و نه خطر سقوط را احساس می‌کند به شیراز خواهد آمد.

حساس‌ترین دیدار قابل پیش‌بینی برای فجر در هفته 33 خواهد بود؛ جایی که این تیم به شمال ایران سفر خواهد کرد تا مهمان تیم مدعی نساجی باشد. اما اگر فجر دیدارهایش را با موفقیت پشت سر بگذارد و نتایج رقبا به نفع این تیم پیش برود؛ در صورت کشیده شدن کار صعود به هفته آخر؛ آسان‌ترین قرعه پیش روی این تیم شیرازی خواهد بود. آنها در هفته پایانی لیگ آزادگان میزبان صبای قم هستند و می‌توانند با جشنواره گل زمین را ترک کنند.

نساجی قائم‌شهر

سخت‌ترین بازی‌ها طی چهار هفته باقی مانده برای نساجی خواهد بود؛ آنها که 3 امتیاز با رده دوم جدول فاصله دارند در هفته‌های باقی‌مانده با دو مدعی جدی صعود به لیگ برتر روبرو خواهند شد. در هفته 32 فجر مهمان نفت مسجدسلیمان است و در هفته 33 از فجر سپاسی پذیرایی خواهد کرد.

اما هفته سی و یکم هم برای قائم‌شهری‌ها دارای حساسیت خاصی است؛ آنها در شرایطی میزبان ماشین‌سازی هستند که این تیم تبریزی برای فرار از سقوط تلاش می‌کند و می‌تواند لحظات سختی را برای تیم علی‌اصغر کلانتری رقم بزند. در هفته آخر هم راه‌آهن که به لیگ دو سقوط کرده حریف نساجی خواهد بود که در پیش بودن دیداری آسان در آخرین هفته برای این تیم شمالی قابل پیش‌بینی است.

دیدار با نفت مسجدسلیمان و فجر سپاسی قفل‌هایی است که با پیش درآمد جدال با ماشین‌سازی برای لیگ برتری شدن نساجی باید باز شود و البته این تیم باید امیدوار باشد که فجر و خونه به خونه تا پیش از هفته آخر امتیاز از دست بدهند.

با دران تهران

بادران که در نیم فصل دوم از اوج فاصله گرفته تیمی است که برای صعود به معجزه نیاز دارد؛ آنها با رده دوم جدول 5 امتیاز فاصله دارند و همین اختلاف صعود را برای این تیم سخت خواهد کرد.

این تیم باید تمام بازی‌های پیش رو تا پایان لیگ را با برد تمام کند و در مقابل منتظر باشد تا 4 تیم بالای جدول امتیاز از دست بدهند تا با چیزی شبیه به معجزه لیگ برتری شود.

بادران در ادامه دیدارهای لیگ آزادگان دیدارهای متفاوتی را پیش رو خواهد داشت؛ جدال خارج از خانه با مس کرمان در هفته 31 در شرایطی است که مس انگیزه زیادی برای ادامه لیگ ندارد و خیالش از بقا راحت است. در هفته 32 آنها میزبان تیم سقوط کرده صبا خواهند بود که می‌تواند آسان‌ترین دیدار این تیم باشد.

در سی و سومین هفته سخت‌ترین بازی پیش روی بادران خواهد بود؛ آنها در این هفته باید از نفت مسجدسلیمان پذیرایی کنند. اما در آخرین هفته دیدار بادران با تیم ماشین‌سازی در تبریز خواهد بود؛ اگر ماشین‌سازی بتواند تا قبل از هفته آخر بقایش در لیگ آزادگان را قطعی کند در دیدار هفته آخر تیمی کم انگیزه خواهد بود اما اگر کار سقوط به هفته آخر کشیده شود دیداری به مراتب سخت‌تر از جدال با نفت پیش روی بادران خواهد بود.

بیشترین و کمترین شانس‌ها

بیشترین شانس صعود به لیگ برتر بدون شک در اختیار تیم محمود فکری خواهد بود و می‌توان نفت مسجدسلیمان را اولین شانس لیگ برتری شدن دانست. خونه به خونه نیز با توجه به اینکه در دیدارهای باقی مانده با تیم‌هایی روبرو است که انگیزه‌ای برای ادامه لیگ ندارند دومین درصد بالای شانس را برای صعود داراست.

اما در بین فجر و نساجی باید میزان شانس بیشتر را به نساجی داد. آنها اگر بتوانند در هفته 32 مقابل نفت مسجدسلیمان دست‌پر از زمین خارج شوند، با توجه به اینکه در هفته 33 دیدار نساجی و فجر در قائم‌شهر برگزار می‌شود، شانس بالایی برای صعود خواهند داشت.

بادارن هم در بین این تیم‌های کم شانس‌ترین است که تنها به معجزه و کسب هر 12 امتیاز نیاز دارد.

برنامه دیدارهای تیم‌های مدعی تا پایان فصل لیگ آزادگان

هفته سی و یکم

اکسین البرز - نفت مسجدسلیمان

ملوان بندرانزلی - خونه به خونه

شهرداری تبریز - فجر سپاسی

نساجی قائم‌شهر - ماشین‌سازی

مس کرمان - بادارن تهران

هفته سی و دوم

نفت مسجدسلیمان - نساجی قائم‌شهر

خونه به خونه بابل - شهرداری ماهشهر

فجر سپاسی - مس کرمان

بادارن تهران - صبای قم

هفته سی و سوم

بادارن تهران - نفت مسجدسلیمان

اکسین البرز - خونه به خونه بابل

نساجی مازندران - فجر سپاسی

هفته سی و چهارم

نفت مسجدسلیمان - مس رفسنجان

خونه به خونه بابل - برق جدید شیراز

فجر سپاسی - صبای قم

راه‌آهن - نساجی قائم‌شهر

ماشین‌سازی تبریز - بادران تهران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار