رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد

اجرای طرح مدارس سبز، از برنامه‌های اصلی سازمان نوسازی مدارس در سال 97

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در نشستی چگونگی اجرای طرح مدارس سبز را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۱۱۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح مدارس سبز،  از برنامه‌های اصلی سازمان نوسازی مدارس در سال 97

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر در دیدار با رئیس و اعضای هیأت مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز که به منظور هماهنگی در اجرای برنامه‌های سال 97 خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد، تعامل حداکثری با خیرین مدرسه‌ساز را اولویت اصلی سازمان دانست و گفت: فعالیت در کنار نیکوکاران مدرسه‌ساز از افتخارات این سازمان است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ساخت مدارس سبز، مکان‌یابی دقیق و کارشناسی در ساخت فضاهای آموزشی، ساخت مجتمع‌های آموزشی، تعمیر و نگهداری مدارس، ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی مدارس را از جمله برنامه‌های اصلی سازمان نوسازی مدارس در سال 97 اعلام کرد و افزود: از خیرین مدرسه‌ساز می‌خواهیم تا در تبیین برنامه‌های سازمان و رشد شاخص فضاهای آموزشی در کنار سازمان باشند.

وی افزود: امروز مسائل زیست محیطی از جمله دغدغه‌های جامعه و مسئولان است و برای فرهنگ‌سازی در این موضوع باید مدیریت سبز از مدارس و فضاهای آموزشی آغاز شود. به همین دلیل اجرای طرح مدارس سبز یکی از برنامه‌های اصلی سازمان نوسازی مدارس در سال 97 خواهد بود.

طرح مدیریت سبز

وی همچنین با اشاره به موضوع طرح مدیریت سبز گفت: از جمله ضرورت‌های اجرای طرح مدیریت سبز در فضاهای آموزشی استخراج شاخص‌های مدرسه سبز است که در دستور کار سازمان قرار دارد.

رخشانی‌مهر افزود:در دستورالعمل وزیر آموزش و پرورش، مسئولیت مدرسه سبز به سازمان نوسازی مدارس کشور واگذار شده و این فرصتی مناسب است که در تعامل با بدنه آموزش و پرورش نسبت به فرهنگ‌سازی در این عرصه اقدام کنیم.

در این دیدار اعضای هیأت مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز در خصوص مسائل و موضوعات مرتبط با خیرین مدرسه‌ساز دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

امسال برای اولین بار اعتبارات دولتی به اندازه تحقق تعهدات خیران است

همچنین شهری معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان گزارشی از فعالیت‌های سازمان در سال 96 در تعامل با خیرین مدرسه‌ساز را مطرح کرد.

وی افزود :حضور خیرین مدرسه‌ساز موجب سرآمدی سازمان نوسازی مدارس کشور شده است. خیرین مدرسه‌ساز سرمایه ارزشمندی برای این سازمان هستند که ترویج‌دهندگان مکارم اخلاقی و موجب گسترش و شکوفایی اخلاق اسلامی هستند.

وی ادامه داد : امسال برای اولین بار اعتبارات دولتی به اندازه تحقق تعهدات خیران است.

خدیجه نیزاری رئیس شورای بانوان خیر مدرسه ساز و شیرزاده مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نیز از دیگر مدیرانی بودند که در این مراسم ارائه گزارش کردند.

شایان ذکر است این مراسم با تقدیر رئیس سازمان نوسازی مدارس از اعضای هیأت مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز به پایان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار