مسئول بسیج سازندگی استان فارس اعلام کرد:

حضور بیش از 18 هزار دانش آموز استان فارس در اردوهای جهادی در سال گذشته

خبرگزاری پانا: مسئول بسیج سازندگی استان فارس از حضور بیش از 18 هزار دانش آموز این استان در اردوهای جهادی در سال 91 خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مصطفی شایق در جمع خبرنگاران با اظهار اینکه از بعد از سال 86، فعالیت بسیسج سازندگی در بعد عمرانی و محرومیت زدایی نیز بوده است، اظهار داشتک در سال 91 تعداد 18 هزار و 400 نفر دانش آموز در اردوهای جهادی بسیج سازندگی در قالب اردوهای هجرت شرکت داشتند که نسبت به سال قبل رشد بیش از 50 درصدی داشته است.


وی به اردوهای سازندگی دانشجویی نیز اشاره و ابراز داشت: در سال 91 نیز حدود 9 هزار دانشجو در قالب اردوهای جهادی شرکت کرده و با حضور در مناطق محروم به این مناطق خدمات رسانی داشته اند.


شایق در ادامه به برگزاری حلقه های صالحین با محوریت محرومیت زدایی و سازندگی اشاره و خاطرنشان کرد: برای انسجام حلقه های صالحین نیز، 47 هزار نفر از بسیجیان در اردوهای سازندگی شرکت داشته اند که نسبت به سال 90 دارای رشد 70 درصدی بوده و نشان از استقبال مطلوب از این برنامه دارد.


مسئول بسیج سازندگی استان فارس در ادامه به تشکیل ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت به ریاست استاندار فارس اشاره و اظهار داشت: این ستاد با حضور نهادها و سازمان هایی مثل آبفا، بنیاد مسکن، پست، دانشگاه علوم پزشکی، امور عشایری و .. تشکیل شدد.


شایق در ادامه به طرح های انجام شده توسط بسیج سازندگی استان فارس اشاره کرد و با بیان اینکه این تعداد پروزه ارزش ریالی بالغ بر 12.6 میلیارد ریال داشته است، افزود: پنج پروژه ای را که این مجموعه در سال 91 تحویل گرفته بود را به انجام رسانده که از جمله انها چهار کانال آب زراعی، یک بند خاکی و .. بوده است.


وی همچنین به شعار سال جاری و نیز عناوین سال های قبل اشاره داشت و با تاکید بر جنبه اقتصادی این عناوین، خاطرنشان کرد: با اذن مقام عظمای ولایت بسیج سازندگی محور اقتصاد مقاومتی قرار گرفت و برای این منظور اقدام به اجرای پروزه های اقتصادی چون پرورش و گسترش مرغ بومی، ماهیان سردآبی و گرم آبی، شترمرغ و بلدرچین و همچنین ایجاد کارگاه های تولید قارچ کرده است.


شایق در پایان با اشاره به برنامه های ترویجی بسیج سازندگی استان فارس، از اشتغال هفت هزار و 800 نفر بصورت مستقیم و نیز 13 هزار نفر بصورت غیرمستقیم در خلال فعالیت های تولیدی سازمان بسیج سازندگی استان فارس خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار