اولین جلسه ستاد اجرایی تکریم و بزرگداشت مقام معلم استان ایلام برگزار شد

ایلام ( پانا) - اولین جلسه ستاد تکریم و بزرگداشت مقام معلم روز شنبه مورخ 18 فروردین ماه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۱۱۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
اولین جلسه ستاد اجرایی تکریم و بزرگداشت مقام معلم استان ایلام برگزار شد

اسفندیار رستم زاد مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در ابتدای این جلسه ضمن تبریک سال نو به موضوع نام گذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی پرداخت و خواهان برنامه ریزی جهت حمایت از کالاهای ایرانی در مدارس و ادارات تابعه شدند.

ایشان یکی از اهداف برنامه های تکریم مقام معلم را ایجاد انگیزه در این قشر قلمداد نمود و گفت: معلمان توانا ترسیم کننده مسیر درست برای جامعه می باشند.

وی به شاخص های معلمان واجد شایستگی های بارز معلمی پرداخت و افزود: در جوامع توسعه یافته، معلمان نشان و نماد تلاش و فداکاری هستند و نیروی انسانی کارآمد را تربیت می کنند؛ بنابراین آموزش و پرورش زیربنای توسعه ی پایدار است.

رستم زاد اظهار داشت: شایستگی ها را باید در وجود معلمانی جستجو کرد که صادقانه در کلاس ها ، درس زندگی را به دانش آموزان می آموزند و چگونه زیستن را به نسل نوپا و جوان جامعه آموزش می دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با قدردانی از عملکرد ستاد اجرایی تکریم و بزرگداشت مقام معلم استان در سال گذشته، بر تداوم و پیگیری فعالیت های ستاد در سال تحصیلی جاری تأکید کرد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود بر راهبردها و مبانی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تأکید نمود و خواهان همکاری سایر دستگاه ها در اجرای برنامه های بزرگداشت مقام معلم شدند.

در ادامه ی جلسه قدرت اله بلوچی رئیس اداره برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی و مسؤل دبیرخانه ستاد تکریم و بزرگداشت مقام معلم استان ، گزارشی از عملکرد ستاد اجرایی تکریم و بزرگداشت مقام معلم استان در سال گذشته را بیان نموده و با تشریح دستورالعمل مربوط، خواهان رفع موانع اجرایی و چالش های آن با توجه به تجربیات سال های گذشته شد.

سپس تاج الدین صالحیان معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی با اشاره به رویکرد وزارت متبوع در بحث تکریم مقام معلم ، به تبیین اقدامات مورد انتظار از ستاد استان و مناطق تابعه پرداخت و خواستار همکاری فعال همه ی اعضا، مسئولین و دست اندرکاران در هرچه باشکوه تر برگزار نمودن برنامه های هفته تکریم و بزرگداشت مقام معلم امسال شد.

در ادامه ، هریک از اعضای ستاد به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در رابطه با تجلیل از جایگاه و مقام معلم پرداخت و در پایان ، تصمیمات لازم جهت اجرا اتخاذ گردید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار