مدیر کل آموزش و پروش کردستان: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص اختلال اوتیسم یک ضرورت است

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به مسائل و مشکلات اختلال اوتیسم در جامعه، بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این خصوص به اولیا دانش دانش آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۱۱۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پروش کردستان:  اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص اختلال اوتیسم یک ضرورت است

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی اوتیسم در جمع مسئولین و دست اندرکاران آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: اوتیسم در تمام دنیا اهمیت خود را روز به روز بیشتر نشان می دهد چرا که آمار ابتلا به آن به سرعت رو به افزایش است.

وی افزود: شواهد نشان می‌دهد که اختلال اوتیسم هر روز جدی‌تر از گذشته خود را بر جوامع مختلف تحمیل می‌کند، لذا تلاش نسبت به اطلاع رسانی درباره این اختلال و مشکلات و مسائل مربوط به آن باید افزایش یابد.

مدیر کل آموزش وپرورش کردستان ادامه داد: اوتیسم هنوز سبب شناسی دقیقی ندارد و در کشورهای پیشرفته نیز علت و درمان دارویی قطعی آن کشف نشده است. این اختلال در کودکی و زیر سه سال اتفاق می‌افتد و مادام العمر همراه فرد است. به همین دلیل ماجرا پیچیده‌تر می‌شود.اگر در سنین پایین به فکر درمان این اختلال نباشیم، در سنین بالاتر هزینه‌های زیادی به دولت و جامعه تحمیل می شود.

در ابتدای این دیدار خلیل رنجبر رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: اوتیسم یک اختلال عصبی است که تاثیر به سزایی در عملکرد مغز دارد، مبتلایان به اوتیسم به خدمات تخصصی مستمر اعم از روانشناسی، کاردرمانی و گفتار درمانی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه در سطح استان درسال جاری به بیش از 65 دانش آموز اوتیسم خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی ارائه می شود؛ افزود:این آمار نسبت به سال گذشته روند روبه افزایش را نشان می دهد.

رنجبر ادامه داد: والدین کودکان مبتلا به اوتیسم نگرانی های زیادی دارند و به دلیل ناشناخته بودن این بیماری، با چالش های بسیاری در سطح جامعه مواجه می شوند لذا والدین باید بدانند که این اختلال به کمک افراد آگاه و مشاوره، کاملا قابل کنترل است و به راحتی می توان مهارت های ارزشمندی را به این کودکان آموخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار