توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته، از اولویت های آموزش و پرورش استان است

همدان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته، از اولویت های آموزش و پرورش استان است.

کد مطلب: ۸۱۱۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته، از اولویت های آموزش و پرورش استان است

محمد پورداود در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه جوکار با قرائت آیات آغازین سوره مبارکه جمعه، اظهار کرد: در قرآن کریم تأکید خاصی بر مقوله تعلیم و تربیت شده است.

پورداود با بیان این که تعلیم و تربیت به منزله دو بال هستند که انسان را در جهت کمال هدایت می کنند، تصریح کرد: آموزش مقدمه تربیت، اما تربیت مقدم بر آموزش است.

وی گفت: ما به دنبال تعلیم و تربیت در تراز جمهوری اسلامی هستیم که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر آن تأکید شده است.

پورداود تربیت را یک جریان رو به بالا و عنصر کنترل کننده خواند و خاطرنشان کرد: تربیت مبتنی بر آموزه های دین مبین اسلام به دنبال هدایت و ارتقای بشر در جهت کمال و رستگاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: مشخص نمودن جهت گیری اصلی جامعه در آغاز هر سال توسط مقام معظم رهبری، نوعی برنامه ریزی کلان و هدفمند نمودن فعالیت ها در طول سال است.

پورداود توسعه صادرات و بهبود فضای کسب و کار را از جمله نتایج مهم حمایت از کالای ایرانی دانست و تصریح کرد: اهتمام به این موضوع همان خودباوری و تکیه بر داشته های خودی است که جزء اهداف انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در بحث حمایت از کالای ایرانی، تأکید کرد: آموزش و پرورش و دیگر نهادهای فرهنگی و آموزشی نقش مهمی در این زمینه دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که پس از انقلاب اسلامی تحولات مهمی در عرصه های مختلف از جمله حوزه تعلیم و تربیت شکل گرفته است، تصریح کرد: در دستگاه تعلیم و تربیت استان نیز طی سال های اخیر گام های مهمی برداشته شده است.

وی تصریح کرد: توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته، از جمله اولویت های آموزش و پرورش استان به حساب می آید.

پورداود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه خوب آموزش و پرورش جوکار در سطح استان، گفت: در سایه وحدت و همدلی با محوریت ائمه محترم جمعه، کارهای بزرگی در سطح منطقه انجام شده است.

وی با بیان این که منطقه جوکار فرهنگیان فرهیخته و دلسوز و دانش آموزان مستعدی دارد، خاطرنشان کرد: کسب رتبه سوم کنکور، پوشش 100درصدی سوادآموزری، ارتقای کیفی آموزش و برخی اقدامات عمرانی از جمله موفقیت های این منطقه به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار