هجدهم فروردین روز سلامت و پوشش همگانی

اسلامشهر (پانا)-همه ساله روز هفتم آوریل به عنوان روز جهانی بهداشت در کشور های مختلف جهان گرامی داشته می شود و در ایران نیز روز هجدهم فروردین روز سلامتی نام گذاری شده است.

کد مطلب: ۸۱۱۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
هجدهم فروردین روز سلامت و پوشش همگانی

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران ، در سال 1948 میلادی در نیویورک، نخستین اساسنامه کنفرانس بین المللی بهداشت از سوی سازمان بهداشت جهانی تدوین گردیدوهمچنین در ژوئن همان سال نخستین مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی در ژنو با حضور نمایندگان بیش از شصت و یک کشور جهان تشکیل شد .

مراسم روز جهانی بهداشت، سالانه به عنوان فرصتی به منظور جلب توجه جهان به موضوع بهداشت جهانی است و سازمان بهداشت جهانی و کشورهای جهان رویدادهای بین‌المللی، منطقه‌ای و محلی را در چنین روزی بررسی می‌کنند .

سازمان بهداشت جهانی همه ساله در روز جهانی بهداشت با هدف افزایش توجه و آگاهی عموم مردم و تمرکز اقدامات و فعالیت‌ها یکی از موضوعات مبتلا به جوامع را انتخاب می‌کند و این سازمان برای سال 2018 موضوع پوشش همگانی را انتخاب کرده است.

شعار سال 2018 روز جهانی بهداشت سلامت برای همه ، پوشش همگانی سلامت برای همه در هر مکان است وهدف سازمان بهداشت جهانی این است که پوشش همگانی سلامت در مورد اطمینان از اینکه همه افراد بتوانند خدمات بهداشتی کافی در هر مکان و در هر زمانی که به آنها نیاز دارند می باشد.

دین مبین اسلام نیز اهمیت زیادی برای انسان ها قائل است و با وضع قوانین بهداشتی ، نسبت به حفظ سلامت افراد ، برنامه ریزی کرده و دین اسلام تاکید فراوان بر خود سازی افراد جهت سلامت جامعه کرده و خط مشی زندگی را برای انسان ها ترسیم نموده است

در جمهوری اسلامی ایران ، امر بهداشت همواره به عنوان یکی از مباحث مبنایی در مباحث توسعه مندی کشور مد نظر بوده است چنانکه فصل بیست و پنجم قانون بر نامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور به بهداشت و درمان اختصاص داده شده است .

شایان ذکر است ، ایران در 23 نوامبر 1946 ، به عضویت سازمان بهداشت جهانن درآمد و همه ساله در اجلاس سالیانه و کمیته منطقه ای در گروه مدیترانه شرقی شرکت می کند .

/خبرگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار