نماینده مردم یزد و اشکذر خبر داد

کمترین میزان ذخیره آب سدهای ایران در 50 سال اخیر

یزد(پانا)- رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله آب، همچنان مسئله اول استان یزد است، تصریح کردکه حجم ذخیره آب پشت سدها در 50 سال اخیر به کمترین میزان خود رسیده و خشکسالی‌های اخیر سبب افت منابع ذخیره آب شده است.

کد مطلب: ۸۱۰۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
کمترین میزان ذخیره آب سدهای ایران در 50 سال اخیر

سید ابوالفضل موسوی بیوکی، روز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان یزد در سال 97 گفت: مقام معظم رهبری در شعارهای سال ، استراتژی کشور را تدوین می کنند و تحقق شعار امسال را مستلزم عزم و اراده مردم و همکاری همه جریانات با یکدیگر دانستند.
نماینده مردم یزد و اشکذر در ادامه درباره برنامه های امسال هم گفت: امسال برنامه های مختلفی برای مدیریت کشور و استان داریم و با توجه به اینکه سال اول برنامه ششم توسعه سپری شده همه مدیران استان باید نسبت به مواد این برنامه تسلط کافی داشته باشند.
موسوی بیوکی افزود: برنامه بودجه سال 97 هم ابلاغ شده و تنها برنامه ای که در سال گذشته تکمیل نشد طرح آمایش بود که امیدواریم این سند بزودی تکمیل شود.
وی تأکید کرد: مدیران استان تقریبا تثبیت شده اند از این رو هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با نمایندگان مجلس ضروری است چون اگر دستگاه‌هایی اجرایی و مجلس با هم پیش نروند، فعالیت‌ها شکوفا نخواهد شد.
نماینده مردم یزد و اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئله آب، همچنان مسئله اول استان یزد است، تصریح کرد: حجم ذخیره آب پشت سدها در 50 سال اخیر به کمترین میزان خود رسیده و خشکسالی‌های اخیر سبب افت منابع ذخیره آب شده است.
موسوی بیوکی با بیان اینکه آب استانهای یزد و اصفهان از زاینده رود تامین می شود ، گفت: حجم این بخش به کمترین میزان و حتی تا 30 درصد کاهش یافته از این رو مردم یزد باید در سال‌های 97، 98 و 99 آمادگی کاملی برای عبور از بحران آب داشته باشند .
وی با اشاره به استفاده از 240 هزار کولر آبی در استان از روزهای آینده خاطرنشان کرد: این کولرها بین 400 تا 600 لیتر آب مصرف می کنند و در واقع نیمی از آب انتقالی را می‌بلعند که این موضوع و نیز استفاده از آب در بخش کشاورزی و از سوی شهرداری ها برای مصرف فضای سبز باید مدیریت شود.
این مسئول بر ضرورت ارائه برنامه از سوی پارک‌های علم و فناوری و سازمان صنعت، معدن و تجارت و بخش های کشاورزی برای حرکت به سمت بومی سازی وسایل سرمایشی و تغییر نوع کشت ها و ممنوعیت کشت های پرآبخواه برای عبور از بحران آبی تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار