مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان:

گسترش فعالیت‌های فرهنگی و حضور جدی دستگاه های فرهنگی در جامعه، یکی از راهکارهای مهم در  مدیریت آسیب‌های اجتماعی است

سمنان (پانا) - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با بیان اینکه برای رفع معضلات اجتماعی، همه باید تلاش کنند، گفت: فعالیت‌های فرهنگی و حضور جدی دستگاه های فرهنگی در جامعه، یکی از راهکارهای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

کد مطلب: ۸۱۰۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
گسترش فعالیت‌های فرهنگی و حضور جدی دستگاه های فرهنگی در جامعه، یکی از راهکارهای مهم در  مدیریت آسیب‌های اجتماعی است

امیر بینائی در دیدار نوروزی رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با ایشان، با عنوان این مطلب که باید برای شناسایی معضلات و مقابله با آن‌ها برنامه‌ای مدون طراحی کنیم، افزود: حضور جدی و موثر دستگاه ها و مشارکت فعالان فرهنگی و اجتماعی در این مهم، کمک شایانی به این مقوله خواهد کرد.

وی با اشاره به این که برنامه ها و سیاست های کاری دفتر امور اجتماعی در سال جدید حول سه محور عمده خواهد بود، افزود: فرهنگ سازی در تحقق شعار سال، افزایش امید و نشاط و توانمندسازی فرهنگی اجتماعی مناطق کم برخوردار با رویکرد ارتقاء مهارت آموزی، سه هدف عمده ای است که انشاالله با جدیت تمام پیگیری خواهیم نمود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با عنوان اینکه با دستور استاندار محترم در آینده ای نزدیک، بزرگترین مجمع خیرین اشتغال و مهارت آموزی تشکیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: اشتغال محله ای، یکی از راهکارهای کاهش آسیب هاست که با افزایش سطح مهارت افراد در حوزه های مورد علاقه و البته مورد نیاز جامعه، محقق می شود. جامعه هدف در این طرح که با مسئولیت فعالین و سازمان های مردم نهاد محلی پیگیری می شود، می تواند دانش آموزان، زنان خانه دار و بازنشستگان عزیز باشند.

بینایی با تاکید بر اهمیت و جایگاه ویژه فعالین و خیران بعنوان موتور محرک جامعه بیان داشت: کارهای مردمی، نتیجه مطلوب‌تری را ارائه می‌کند و این مسئله بخش عمده‌ای از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را در جامعه برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه باید آحاد خانواده‌ها در حوزه‌های آموزشی، تربیتی و مدیریت اجتماعی تقویت شوند، تصریح کرد: اگر چنین اتفاقی رخ دهد، پیشگیری اتفاق می‌افتد و پیشگیری یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه مدیریت آسیب‌ها است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان بیان کرد: پیشگیری در حوزه مدیریت اجتماعی با تحکیم بنیان خانواده‌ها و تقویت بنیه اجتماعی در جوانان تحقق می یابد که از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی و کاربردی در حوزه توانمند سازی، برای کاهش، کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی در جامعه محسوب شود .

بینائی با عنوان این مطلب که دولت به تنهایی نمی تواند در زمینه مهار آسیب ها موفق باشد، افزود: کلیه دستگاه ها، سازمان ها و نهادها که به نوعی از بودجه سالیانه استفاده می کنند، مسئولند و باید در امر کاهش آسیب ها به پیشبرد اهداف دولت کمک کنند.

وی همچنین از راه های موثر در پیشگیری از آسیب‌ها و کاهش معضلات اجتماعی را بهره بردن از ابزار هنر و استفاده از جهت‌دهی به آن در پیشگیری و مدیریت آسیب‌های اجتماعی دانست.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با بیان اینکه با تقویت شناخت نقاط آسیب‌پذیر فرهنگی و تربیتی و برنامه ریزی مناسب می توانیم کارهای ویژه ای انجام دهیم، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صحیح، درست و جامع در حوزه مدیریت آسیب‌های اجتماعی، می‌توان از بسیاری آسیب‌های فرهنگی جلوگیری کرد.

بینائی با اشاره به اهمیت رسیدگی، ساماندهی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: مسأله آسیب‌ها با توجه به ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار موضوع اقتصاد مقاومتی و مسائل معیشتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان نیز در این جلسه، پیشنهاد حمایت و بازگشایی بازارچه عرضه محصولات بومی توسط دانش آموزان و حتی صدور آنان در صورت امکان به سایر استان ها و کشورهای مختلف را مطرح کرد.

محمدرضا عامریان با اشاره به تربیت دانش آموزان در بخش های بازاریابی و فروش محصولات و مدیریت اقتصادی و رقابت دانش آموزان در دو بخش تولید و فروش، اظهار داشت: یکی از برنامه های سازمان دانش آموزی، راه اندازی بازارچه های عرضه محصولات بومی توسط دانش آموزان در هر شهرستان و منطقه با هدف فراهم کردن محیطی برای عرضه بی واسطه محصولات تولید شده در حوزه صنایع دستی، ایده‌های دست ساز خلاقانه دانش‌آموزان و آشنایی آن ها با فنون فروش محصول، می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار